В Алпин са ентусиазирани от надеждността на новия двигател на Рено. Френският екип иска да направи голяма крачка напред с тазгодишния си задвижващ агрегат, който е монтиран в новото шаси A522.
Рено се насочи в нова посока на дизайна на своя мотор за 2022 г. Концепцията е с разделен турбокомпресор. Новото оформление позволява двигателят да бъде преместен по-близо до пилота, постигайки по-добро разпределение на теглото.
Това е съвсем нова концепция, която позволява на Алпин да премести по-тежките си елементи към центъра на автомобила. Също така Рено работи по създаването на компактен и лек силов агрегат, за да подпомогне тази философия.
Според изпълнителния директор Лоран Роси двигателят трябва да разполага с възможно повече мощност.
Преди няколко дни източник от екипа на Алпин разкри, че новият автомобил на французите не работи както трябва. Тази информация не бе официално потвърдена от тима.
Подобна радикална промяна е голям риск за отбора, но той се чувства оправдан да я предприеме, като се имат предвид потенциалните предимства, които тя предлага по отношение на аеродинамиката и центъра на тежестта.
Новият силов агрегат премина първия си тест миналата седмица по време на предсезонните изпитания на пистата Каталуня в Барселона. Там той се оказа достатъчно надежден и през трите тестови дни.
Пилотите на Алпин Фернандо Алонсо и Естебан Окон направиха общо 283 обиколки по време на шейкдауна и изпитанията. За съжаление проблем с хидравличното уплътнение доведе до лек пожар в автомобила и предсрочно прекратяване на участието на тима в последния ден.
Това означаваше, че Окон пропусна възможността да направи обиколки на мокро трасе. Веднага след обедната почивка пистата бе залята с вода, за да се изпробват новите мокри гуми на Пирели.
Въпреки това спортният директор на Алпин Алън Перман е доволен, че новият двигател е останал почти незабелязан. Британецът приема това като добър знак за началото на новия сезон.
„Честно казано, не сме говорили за проблеми със силовия агрегат. Това е просто чудесно„, заяви той пред медиите.
„Толкова е различно. Задвижващата система е напълно различна от всичко, което сме създавали досега„, продължава той.
„Този двигател е по-сложен. Със сигурност всичко изглежда много по-хубаво и подредено. Но той просто се монтира в колата и ние просто се съобразяваме с него, което е чудесно. Пилотите имаха нормални забележки за малко по-слаба управляемост и малко забавяне на турбото.“
„Но момчетата просто се справиха с това. Играха си с настройките, картата на двигателя и много други неща. Накрая всички проблеми просто изчезнаха.“
Липсата на сериозни затруднения с новия двигател означава, че отборът от Енстън дори може да започне да анализира някои от новите режими на двигателя. Въпреки това Пермeйн заяви, че новия мотор все още не е изпробван в квалификационен режим.
„Не сме работили на пълна мощност. Не мисля, че сме правили обиколки в квалификационен и състезателен режим. Приближихме се до него, но не го постигнахме напълно.“
Пo време на тестовете максималните скорости бяха значително по-ниски. До голяма степен това се дължеше на преминаването на спорта към гориво E10. Неговата цел е удвояване на дела на био устойчивите горива в сместа до цели десет процента.
„Много e трудно да се говори за максимална скорост в сравнение с миналата година заради разликите в горивото и производителността„, каза британският инженер относно реакциите на пилотите към новото гориво.
„Алонсо и Окон със сигурност не се оплакват от това. До момента сме много щастливи от новия двигател на Рено“ обобщи Алън Перман.
Annnnnnddddd we’re back with your first #WallpaperWednesday for 2022.#F1Testing pic.twitter.com/sW2NKjq94k
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 2, 2022