Камен Михайлов подаде оставка от поста президент на Автомобилната Федерация на България (АФБ). Решението идва връзка с кризата в родния спорт през последните месеци, наложената забрана за начало на новия сезон и позицията на спортния министър Радостин Василев от вчера (7 март).
Проблемите за АФБ назряха още през миналата година, когато служебният министър на спорта Андрей Кузманов издаде забрана на АФБ за провеждане на спортни състезания и събития за срок от 6 месеца. Наскоро пък неговият наследник Радостин Василев разпореди проверка на АФБ и изиска документи, които федерацията според него „не е представила нито в указания срок, нито към настоящия момент“ (7 март, понеделник).
В същия ден министър Василев написа във Фейсбук, че смята поведението на Михайлов за основната причина за проблемите с професионалното практикуване на автомобилизъм в България.
„Считам поведението на Камен Михайлов като основна причина за невъзможност за бързо решаване на проблема с практикуването на автомобилния спорт в България и категорично заявявам, че това лице не се ползва с доверието ми, нито с доверието на цялото ръководство на министерството“, написа министър Василев.
Така се стигна и до днешната пресконференция, на която Михайлов присъства виртуално, тъй като е под карантина заради COVID-19. Той заяви, че публикуваните на уебсайта на ММС документи внушават неистини и потвърждават съмненията за тенденциозното отношение на министър Василев към АФБ. Михайлов добави, че поради тази причина „подава оставка в името на автомобилния спорт“ и че „държи на мъжката си дума“.
На пресконференцията присъстваха част от ръководителите на АФБ и действащи автомобилни пилоти, които защитиха позицията на федерацията.
Генералният секретар Калоян Станчев каза, че не е толкова изненадан от оставката на Михайлов.
„И съм изненадан, и не съм“, заяви Станчев. „Не съм изненадан, защото той това нещо го декларираше от известно време, защото му идва в повече и защото милее за спорта. Знам, че има много настроения срещу него. Но също така знам, че когато трябва да се спасява сезон като през последните две години, г-н Михайлов беше на първа линия със своите колеги.
Министър Василев няма доверие към г-н Михайлов, но от една среща за половин час изгражда ли се доверие? Ще повторя мнението на г-н Михайлов, че всички съдебни битки с БФАС са спечелени на първа, втора, трета инстанция. Моите битки също са спечелени. Реално погледнато БФАС има 7-8 загубени дела, но въпреки всичко, те намират някакви политически ходове, с които да влияят на предишния министър. Силно се надявам г-н Василев да не е вникнал в нещата и да е повлиян от неговите съветници.
Никой не търси конфликт, г-н министър. Хората са инвестирали немалко пари, немалко време и немалко нерви. Разберете правилно, всеки ще си защитава позицията. Неколкократни са писмата към ФИА кой управлява спорта в международен аспект. Казусът там е изчистен. Инвестиции освен отборите, освен пилотите, прави и федерацията. Само за последната година сме инвестирали над 126 000 лева в материална база. Отделно от това са финансирани състезания, за да завършим сезоните.“
Според Тодор Христов от организаторите на офроуд шампионата, репресията към АФБ се извършва с цел връщане на лиценза на БФАС.
Генералният секретар Калоян Станчев добави, че всички в АФБ искат „заравяне виртуалната томахавка“ с БФАС. Той призова за обединение за постигане за нещо градивно, като смята, че това „боричкане смазва спорта“.