Новият КИА Соул, който направи европейски дебют на международния автосалон във Франкфурт миналата година, получи престижното отличие iF Product Design Award. Второ поколение на култовия компактен SUV, който вече се продава в Северна Америка, ще се предлага на Стария континент от март 2014г.
През 2009г. КИА Соул бе първият автомобил на корейския бранд, който бе отличен с престижната награда за дизайн red dot. От тогава до сега моделната гама на КИА е получила общо 16 награди за дизайн.
С отличителния си външен вид Соул спечели многобройни фенове по света – до края на 2008г. гордите собственици на първо поколение Соул наброяват 760 000.
Новият модел е разработен от дизайнерския екип на марката под ръководството на Питър Шрайер, президент и главен дизайнер на КИА Моторс Корпорейшън. Много от екстериорните елементи на мускулестия прототип Trackster (представен през 2012г. на Автосалона в Чикаго) са инкорпорирани във второ поколение КИА Соул, формиращи модерния му облик – въпреки факта, че моделът е разпознаваем като модна икона в компактния SUV сегмент.
– Предизвикателството, което имахме създавайки новия модел бе да запазим силния му индивидуален характер, който допринесе за успеха на първо поколение Соул, като същевременно облагородим визията му – каза Питър Шрайер. – Затова съм изключително горд от тази награда, която доказва колко впечатляващо се е справил със задачата дизайнерския екип на марката. Новият КИА Соул е с доста по-зряла визия, отличителна външност и подчертан индивидуализъм.
Въпреки визуалната прилика със своя предшественик, КИА Соул е изцяло нов автомобил. Обширният интериор и изцяло рестилизиран, пространството за пътниците в автомобила е нараснало, използвани са още по-качествени материали, нивото на шума в купето е минимизирано. Второ поколение КИА Соул е конструирано на изцяло нова платформа, подобна на сийд, която води до значителни подобрения в управлението и динамиката на модела. В Европа Соул ще се предлага с 1.6-литров бензинов двигател с директно впръскване (132 к.с./ 97 кВ) и 1.6-литров турбодизел (128 к.с./ 94 кВ).
Подобно на предшественика си новият КИА Соул ще се предлага с богат избор от допълните опции за персонализация. В зависимост от нивото на оборудване ще има възможност за избор между цветни интериорни пакети. Второ поколение Соул ще е първият модел, който ще може да бъде поръчван с покрив в различен от купето цвят.
Създадена през 1953г. iF наградата за продуктов дизайн, предоставяна веднъж годишно, е една от най-престижните отличия за дизайн в световен мащаб. Инициирана е от Hanover Messe под името Die gute Industrieform (Добър производствен дизайн). Към настоящия момент iF наградата организира 2 конкурса – iF communication design award и iF packaging design award.
Тази година в конкурса участваха 3 249 претенденти от 55 държави в 17 различни категории. Новият КИА Соул стана победител в категория Транспортен дизайн. Официалната церемония по връчване на iF наградите за 2014г. ще се проведе на 28 февруари в Мюнхен по време на Munich Creative Business Week.