Предсезонният тест в Бахрейн едва започна и първото противопоставяне вече е факт. Кристиан Хорнер заяви, че новият дизайн на Мерцедес „нарушава духа на правилата“. Шефът на Ред Бул направи изказването пред немското издание Ауто Мотор унд Шпорт. Мерцедес F1 W13 е сериозно променен за изпитанията, които започнаха днес в Бахрейн.
„За нас някои части не са легални. Новият Мерцедес нарушава духа на правилата“, заяви Хорнер
„Това не са стойки за огледалата например, а две крила. При това с вертикални прегради отгоре. Нямат нищо общо със закрепването на огледалата. От наша гледна точка Мерцедес са прехвърлили границата.“
Малко след появата на цитата в живото отразяване (включително това на официалния сайт на F1) и материала на страницата на Ауто Мотор унд Шпорт от Ред Бул отрекоха Хорнер да е казвал подобно нещо.
„Кристиан Хорнер не е давал никакви интервюта по отношение колата на Мерцедес. Приписваните му цитати са некоректни“, заяви говорител на тима.
Ейдриан Нюи също бе попитан какво мисли за новостите в F1 W13. Конструкторът отговори, че трябва първо да ги разгледа, тъй като още не ги е видял по-подробно. Освен това допълни, че новите компоненти на Ред Бул ще се появят през втория и третия ден на теста. Те щели да са лесно забележими. Същото отбеляза за Макларън и техническият директор на тима от Уокинг Джеймс Кий.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 10, 2022
По принцип отборите работят заедно с ФИА, когато създават определени конструкции или системи – търсят мнението на федерацията дали са легални преди да ги използват
През 2020 г. например Мерцедес използва DAS (Dual-Axis Steering). Системата бе забелязана на тестовете в Барселона, след което обаче сезонът не започна нормално заради пандемията от коронавирус. От Мерцедес се бяха консултирали с ФИА преди изобщо да я използват. От Ред Бул първо поискаха уточнение, а след това подадоха протест в навечерието на Гран при на Австрия. Стюардите отхвърлиха възражението на екипа от Милтън Кийнс. Използването на DAS бе забранено, но от сезон 2021, тоест Мерцедес не се състезава през 2020-та с нелегална система в колата си.
Интересно ще е каква ще е реакцията от страна на Мерцедес. Хорнер и шефът на тима от Бракли Тото Волф казаха в Барселона, че са загърбили миналогодишните разправии помежду си
През сезон 2021 двамата с дейното съдействие и на Хелмут Марко присъстваха може би по-често в заглавията на новините, отколкото претендиращите тогава за титлата Макс Верстапен и Люис Хамилтън. Обвиняваха се взаимно за елементи по автомобилите на двата отбора, за поведението и подхода си, изобщо за всичко възможно. Днес изглежда като че ли примирието може да приключи.