Porsche очаква да достигне продажби от повече от 200 000 автомобила годишно през 2015 г. – три години по-рано от предварителните разчети на компанията, смята главният й изпълнителен директор Матиас Мюлер. Брандът продължава да разширява гамата си в областта на моделите SUV (Sport Utility Vehicle).
– Целта е напълно постижима за 2005 г., стига да няма резки промени и пазарът продължи да се развива положително – заяви Мюлер след церемония по откриването на уголемения завод на марката близо до Лайпциг.
Porsche е част от Volkswagen Group, а последното му попълнение в SUV-сегмента е моделът Macan. Автомобилът влиза в продажба на немския пазар в началото на април, а вече има поръчки, покриващи осеммечно производство, съобщи отговарящият за реализацията Бернхард Майер. Macan ще замести Cayenne, като според проучвания на анализатори той ще надмине по популярност досегашния SUV-бестселър на Porsche. IHS Automotive дава прогноза за продажба на 81 025 броя от новия модел спрямо 70 055 за предишния.
Кампанията за увеличаване реализираните коли на Porsche е част от глобалната стратегия на Volkswagen Group в битката за първата позиция сред автомобилните производители по продадени за година автомобили. Според плана марката трябваше да достигне 200 000 броя през 2018 г., но Мюлер повтори вече няколко пъти, че срокът може да бъде изтеглен значително по-рано.
В същото време от Porsche са категорични, че са изключително внимателни при разработката и лансирането на нови модели, за да пазят репутацията си на производител на ексклузивни премиум коли. Това няма да бъде повлияно от преследването на по-високи продажби.