Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас най-бърз в третата сесия в Баку

Ботас най-бърз в третата сесия в Баку

43
0
Фернандо Алонсо

Валтери Ботас (Мерцедес) бе най-бърз в третата свободна тренировка за Гран при на Азербайджан на уличната писта в Баку. Втори се класира Кими Райконен, а Люис Хамилтън бе трети. Себастиан Фетел имаше технически проблеми по време на сесията. 

Температурата на пистата бе цели 56 градуса в началото на сесията, тази на въздуха – 26. В Ред Бул например бяха решили да се борят с жегата, инсталирайки вентилатори на питуола.

Малко преди последния час за подготовка стана ясно, че наказанието на Фернандо Алонсо за сменени компоненти в задвижващата система нараства на 40 места назад на грида. Това на съотборника му Щофел Вандоорн е според предварителните очаквания – 30 позиции.

Първите появили се на пистата коли бяха с гуми медиум – най-твърдите за уикенда. Себастиан Фетел се обади по радиото, че по трасето има доста нападали от дърветата около него листа. Първото време записа Джолион Палмър – 1:53.040 мин.

Карлос Сайнц пръв смени медиума с по-мека смес – суперсофт. Палмър пък изтегли Рено-то си в зона за сигурност, като от задната част на колата се вдигаше пушек. Британският пилот загуби време в петъчните сесии заради катастрофа и имаше нужда от последната тренировка, за да навакса с работата по настройките. Междувременно Сайнц бе подобрил първото време до 1:49.922.

Данил Квят излезе начело в таблицата четвърт час след началото на изпитанията с 1:47.722, след което свали почти 2 секунди от това време (1:45.730).

Във Ферари избраха суперсофт за началото на работата си в последната свободна сесия. От Мерцедес предпочетоха софт, с които Валтери Ботас оглави подреждането с 1:44.522 мин. Люис Хамилтън бе с 0,274 сек по-бавен от съотборника си (също със софт), докато финландецът подобри постижението си до 1:43.720.

Серхио Перес, Естебан Окон и Квят прескочиха Люис в следващите минути преди Кими Райконен да излезе втори (+0,395, със суперсофт). Вандоорн се оплака от управлението на Макларън-а си: „Голяма борба е. Задната част не е балансирана и управляемостта е зле.”

Кевин Магнусен се завъртя на трасето – подобни инциденти бяха масови във вчерашните сесии, но днес бяха значително по-малко.

Маса на свой ред зае второто място, на 0,124 сек от Ботас, докато Хамилтън бе едва шести – на 0,670 сек от съотборника си. На пистата имаше доста сериозен вятър, за който Перес бе предупреден от екипа си. Фетел пък започна серия, като с първия бърз тур се нареди пети – точно пред Хамилтън. След това от питуола на Ферари му се обадиха да се прибере в бокса, тъй като има проблем – същият като в началото на сесията. От екипа съобщиха, че проверяват водната система в колата.

20 минути преди карирания флаг Хамилтън даде най-добро време в сесията, вече с гуми суперсофт – 1:43.348 (-0,299 сек спрямо това на Валтери).

Верстапен получи инструкция да смени режима на двигателя си. Той също бе със суперсофт и даде трето време, а Ботас си върна първата позиция с 1:43.057 и 1:42.742 след това.

Маса едва не се удари в бариерите на осми завой, където бяха направени промени след оплакванията на пилоти за конфигурацията. Квят пък се завъртя, но успя да се обърне в посоката на движение и продължи. Почти веднага след това Верстапен спря на пистата. „Всичко просто изключи”, бе съобщението му по радиото.

Райконен отново даде второ време (+0,095), докато на трасето маршалите се опитваха да приберат Ред Бул-а. Грожан изтърва задната част на колата си във втори завой и при завъртането имаше удар с бариерите, но се отърва без сериозни поражения.

Проблеми на Сайнц и Строл доведоха до още предупреждения по пистата. В подреждането обаче сериозни размествания нямаше.