Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кои състезания в F1 календара са застрашени?

Кои състезания в F1 календара са застрашени?

1985
0
Спа-Франкоршамп, F1
снимка: Спа-Франкоршамп

Обявеното тази седмица присъединяване на Лас Вегас към календара на Формула 1 от 2023 г. отново изведе на преден план въпроса колко може да се разширява списъкът с надпревари в спорта и кои от настоящите стартове са застрашени да изпаднат. Президентът и CEO на F1 Стефано Доменикали заяви, че може да има и 30 надпревари, но нямало да се стига чак дотам. Желанието за разширение обаче е налице.

В момента не е ясно дали Лас Вегас ще заеме слота на вече съществуващ старт или се планира календар с 24 или повече състезания за 2023 г. Този за 2022-ра е с 23. Гран при на Русия бе отменена, но се очаква скоро да бъде обявено, че слотът ще бъде зает от старт в Катар. Страната, където тази година ще се проведе световното първенство по футбол, има 10-годишен договор с F1, който започва от догодина. Тогава във Формула 1 трябва да се върне и Китай. Говори се упорито също така за старт в Африка. Всичко това означава, че някои от настоящите надпревари неминуемо ще отпаднат. Въпросът е кои са най-застрашени.

Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун например заяви, че Формула 1 е по-голяма от която и да е надпревара в календара

Монако например винаги е посочвано като най-блестящия старт в F1. Мисля, че Маями, Сингапур, Лас Вегас започват да добавят някои наистина бляскави пазари. И според мен Монако трябва да отговаря на същите търговски условия като останалите Гран при, както и вероятно да поработи за адаптиране на пистата си, защото колите ни станаха по-големи и съответно състезанията са по-трудни“, каза Зак Браун.

Американският мениджър посочи също така, че трябва да се разглежда икономическият принос на отделните състезания за календара.

„По принцип предпочитам Монако да се провежда, но точно както спортът е по-голям от който и да е пилот или отбор, така е по-голям според мен и от която и да е Гран при“, допълни Браун.

Монако обаче не е най-застрашеното състезание в календара. Всъщност бъдещето е най-несигурно за кръговете във Франция, Белгия и Мексико. 2022-ра е последният сезон от контрактите им.

F1 се завърна във Франция през 2018 след осемгодишно отсъствие, но вече на пистата Пол Рикар

Трасето не е сред най-популярните дестинации за фенове, въпреки че технически отговаря на всички условия за съвременните конфигурации. Популярността на Гран при на Мексико се крепи общо-взето на един-единствен пилот – Серхио Перес.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Белгийската надпревара обаче е посочвана често сред любимите стартове, а Спа-Франкоршамп – сред любимите писти и на пилоти, и на запалянковци. На самата писта се провеждат преструктуриране и реконструкции. Също като повечето исторически европейски трасета обаче Спа не разполага с кой знае какви средства. Таксата за домакинство на белгийската Гран при е 22 млн. долара. Саудитска Арабия плаща $55 млн., за колкото са договорите още на Азербайджан и Катар. Тази на Бахрейн пък е $45 млн.