Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новите задвижващи системи ще имат осезаемо влияние върху стратегиите, заявиха Рено

Новите задвижващи системи ще имат осезаемо влияние върху стратегиите, заявиха Рено

56
0
двигател,Рено,Рено Спорт F1

Новите задвижващи системи ще имат осезаемо влияние върху стратегиите през новия сезон във Формула 1, заяви шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен. Френският производител представи двигателя си и допълнителните системи преди началото на предсезонните Гран при тестове.

Задвижващите системи ще са с два типа енергия и начинът на използването им ще има значително по-голям ефект върху стратегията и прилагането й по време на състезания. С V8 двигателите решавахме какво ще правим и в края на състезание знаехме, че ще сме в рамките на 1% от оптималния вариант. Лимитът за грешка сега е в рамките на десетки секунди. Със сигурност ще чуваме различни неща по радиото. Ще се говори за пестене на гориво или количество употребен бензин на обиколка. Преди състезание инженерите ще решават микса гориво/електричество за тур и ще има цел, към която ще се стараем да се придържаме, за да стигнем до края на състезанието – обясни Тафен.

В Рено Спорт F1 привлякоха още хора, за да работят по проекта и подновиха част от инфраструктурата във Вири-Шатийон, направени са инвестиции в нови съоръжения, адаптирани към новите задвижващи системи. Използвани са и външни ресурси като лаборатория за материали. В Мекахром има нов тест стенд, където всичко ще премине окончателни изпитания преди излизането на писта.

Във Вири пък е създадена специална оперативна база, откъдето всичко ще се следи в реално време. Това, допълни Тафен, е сериозна еволюция, тъй като в предишни години цялото събиране на данни се извършваше единствено на писта:

Ще получаваме по-голяма подкрепа от фабриката за анализ след сесиите, така че ще има по-чест обмен на данни между трасето и завода. Стендовете във Вири ще се използват по-често за симулации, за да се оптимизира представянето. Трудно е да се каже колко точно, но очаквам количеството работа да е до три пъти по-високо, тъй като имаме повече параметри за изследване.

Работата по подготовката на състезателен уикенд ще се удвои. Екипите подават основните настройки за автомобилите около две седмици преди надпревара. След това те се комбинират с данни за задвижващите системи в реални условия, за да се симулират основните параметри в работата на колата на конкретното трасе. Резултатите се връщат в отборите за анализ с нивата на сцепление и аеропритискане, както и допълнителни подробности за реглажите. Процесът се повтаря в няколко цикъла, докато се стигне до окончателни данни и настройки, които ще се използват на писта. Тафен смята, че ще отиват до около 200 човекочаса на отбор на състезание за тази работа – повече от два пъти над количеството, отделяно за V8.

Подсилихме екипите си за действие на писта. За всеки от партньорите ни ще има 8 души, включващи 1 инженер на болид, 1 механик, 1 електротехник и 1 пърформанс инженер – допълни той. – Дейността няма да е фундаментално различна, но потокът и количеството информация ще са значително по-големи и по-важни в сравнение с предишни години.

Една от най-обсъжданите теми в кратката зимна пауза между миналия и предстоящия сезони бе кой производител ще има предимство.

Има едно оптимално решение в техническите и спортни лимити, към което различните производители вероятно ще подходят по различни начини – поне в началото – заяви от своя страна заместник-управляващият директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт. – Представянето може да се променя изключително бързо заради новостта на технологиите. В началото на приложението на толкова радикални технически промени прогресът също може да е екстремен. Ето защо е възможно темпото на различните участници да се променя повече, отколкото сме свикнали.

Според него болидите ще запазят достатъчно висока скорост, като твърдението вече не е резултат от изчисления, а от тестовете на стендове. В надпреварите ще има множество фактори с непредсказуем изход, а това, смята Уайт, е добре за спортна надпревара:

Начинът на управление на състезанията от страна на отборите е една от големите разлики между 2013 и 2014 г. Ще има различни сценарии, като ние изследваме множество варианти как да използваме енергията и мощността. Основите на надпреварите са същите като досега, въпреки новия инструментариум. В крайна сметка нещата опират до пилотите – те трябва да се възползват от предоставените им възможности. Състезателите се адаптираха в миналото към системи като F-duct, KERS и т.н. без особени проблеми. Не мисля, че ще има дискусия дали са интелигентни или – въпросът е дали могат да се приспособят, както е с всяко друго предизвикателство.