Начало Избрани Марко: Двигателят на Верстапен не е повреден, връзката се е пръснала вероятно...

Марко: Двигателят на Верстапен не е повреден, връзката се е пръснала вероятно заради подскачането

6227
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Надеждите на Макс Верстапен за защита на световната титла бяха помрачени след две отпадания в общо три старта от сезон 2022 в F1. Пилотът на Ред Бул се оттегли в Бахрейн след проблеми с горивната помпа. После спечели в Саудитска Арабия, но в Мелбърн отново не успя да завърши, докато се движеше на второ място зад Шарл Льоклер. 

Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко е убеден, че отборът скоро ще се справи с проблемите с надеждността. Австрийците получиха нови уверения от Хонда, според които не трябва да имат проблеми на Имола.

След като съответните части бяха изпратени за анализ в централата на Хонда в Япония, Марко наскоро заяви, че Ред Бук е установилмного сложната“ основна причина за последното оттегляне на Верстапен. Въпреки това той така и не иска да я назове публично.

Марко посочва, че е имало скъсана горивна връзка с високо налягане.“ Най-вероятно това се е получило поради ефекта от подскачането.

Той също така посочи, че двигателят на Верстапен ще бъде годен за използване в следващите надпревари. След отпадането в Австралия, нидерландецът получи помощ от маршалите на пистата Албърт парк, които му асистираха в потушаването на малък пожар в задната част на автомобила.

„Двигателят на Верстапен не е повреден, връзката се е пръснала вероятно заради подскачането. [Оттеглянето] се дължи на спукана връзка за гориво под високо налягане. Вероятно това е поради прекаленото отскачане на автомобила.  Ситуацията беше симулирана на изпитвателния стенд, но въпреки това не успяхме да я предотвратим.“

Според Марко, Ред Бул донякъде се справят по-добре с подскачането отколкото Ферари и Мерцедес. 

„Контролираме това добре, но все още има малки движения. Предполагам, че това е основната причина за повредата на горивопровода“, коментира той.

Ред Бул е получил гаранции от Хонда за състезанието на Имола

Запитан дали скорошното предимство на Ферари или техническите проблеми на Ред Бул са по-големият проблем за тима, Марко призна следното:

Надеждността. Това беше голям удар. Сега изоставаме значително от Льоклер. Но успяхме да реагираме бързо.“

От гледна точка на двигателя, можете да видите, че проблемите, които имахме в Бахрейн, бяха напълно различни от тези, които имахме в Австралия. Това важи и за затруднения, които имахме по време на тестовете. Те винаги са различни.“

Марко добави, че от Хонда са обещали на екипа да няма проблеми с двигателя в предстоящата Гран при на Емилия Романя.

„Можем да очакваме това да бъде поправено най-вероятно до   началото на следващото състезание. Това ни бе заявено от Хонда“, завърши д-р Хелмут Марко.

Проблемите със задвижващата система на Хонда са истински шок и за Алфа Таури. Шефът на Алфа Таури Франц Тост заяви, че бил шокиран, след като вече три поредни състезания болиди на Ред Бул или тези на дъщерния екип отпадат заради технически проблеми.