Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер на полпозишън, Ферари окупира първа редица в Монако

Льоклер на полпозишън, Ферари окупира първа редица в Монако

4951
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер спечели квалификацията за Гран при на Монако, а Ферари окупира първа редица на стартовата решетка с второ място на Карлос Сайнц. Серхио Перес се нареди трети пред съотборника си в Ред Бул Макс Верстапен.

Температурата на пистата падна за първи път под 50 градуса този уикенд и за началото на квалификацията бе 48 градуса. Тази на въздуха бе 25 градуса. В Астън Мартин до последния момент поправяха предната дясна част на колата на Ланс Строл, след като той докосна стена в третата свободна тренировка.

Първите на пистата излязоха Ландо Норис, Кевин Магнусен, Мик Шумахер. Последваха ги и останалите състезатели. Магнусен даде първото време, което бързо бе подобрено.

„Нямам никакво сцепление. Наистина се боря с колата“, обади се Джордж Ръсел по радиото.

След първите бързи опити в Q1 начело бе Фернандо Алонсо с 1:14.148 мин. Втори бе Норис, следван от Макс Верстапен, Серхио Перес, Естебан Окон, Магнусен, Люис Хамилтън. Перес излезе пръв, докато Шарл Льоклер бе едва десети. След това Карлос Сайнц даде равно време с това на Серхио. В дъното на таблицата бяха Алекс Албон, Гуаню Жу, Валтери Ботас, Николас Латифи и Мик Шумахер.

Льоклер продължи серията и излезе пръв с 1:12.939 мин, след което го свали до 1:12.569

Втори бе Сайнц пред Верстапен и Перес. Следваха Алонсо и Хамилтън, Мик Шумахер, Гасли. Фетел изпадна под чертата, а 4 минути и половина преди края на Q1 Ботас бе последен.

Ръсел даде трето време 2:25 мин преди края на сегмента, когато сесията бе спряна. Юки Цунода се удари и рейс контролът не рискува, докато пилотът на Алфа Таури се прибираше в пита. Под чертата в този момент бяха Даниел Рикиардо, Естебан Окон, Латифи, Цунода и Жу.

Първите петима в класирането не излязоха за финалните 2 минути на трасето. При последните опити пилотите на Макларън се измъкнаха напред за сметка на Гасли и Ланс Строл. Другите пилоти, които отпаднаха след Q1, бяха Албон, Латифи и Жу.

В началото на Q2 имаше борба в питлейна за заемане позиция на изхода. Верстапен пръв даде време – 1:12.551

Сайнц подобри това време с почти половин секунда, веднага след което Перес задмина испанеца. Льоклер се нареди трети. Следваше Верстапен пред Норис, Фетел, Ботас, Цунода, Рикиардо. В зоната на изпадащите бяха Мик Шумахер, Магнусен, Окон, Алонсо.

Битката да влизане в топ 10 продължаваше с пълна сила. Льоклер слезе под 1:12 мин – 1:11.864 мин. След това бе извикан на кантара на ФИА, подмина го при влизането в бокса и се наложи механиците да го избутат обратно.

В последните няколко минути от Q1 Окон, Рикиардо, Фетел и Ботас правеха финални опити да се измъкнат напред. Естебан даде шесто време, Хамилтън – седмо. Фетел излезе осми, но Ботас бе едва 12-ти. Заедно с пилота на Алфа Ромео под чертата останаха Цунода, Магнусен, Рикиардо и Мик Шумахер.

Решителната битка за полпозишъна и разпределението на местата на първите пет редици бе започната от Льоклер

Шарл даде 1:11.376 мин, Сайнц бе на 0,225 сек. Перес бе на 0,253 сек, а Верстапен – на 0,290. Норис се нареди четвърти пред Хамилтън и Фетел. Ръсел измести пилота на Астън Мартин осми. След това Алонсо излезе пети, а Окон бе десети.

При вторите серии Льоклер бе още по-бърз от първия си опит. Секунди преди карирания флаг Перес се завъртя и се удари в бариерата преди влизането в тунела. Сайнц се блъсна в него при опита да го избегне. Верстапен успя да спре навреме преди да се вреже в тях. Алонсо също се оказа в стената.