Ферари направи пълен анализ на това, което се обърка за екипа и най-вече за Шарл Льоклер в Гран при на Монако миналия уикенд.
Неправилните спирания в бокса и объркването провалиха големите шансове на Льоклер да спечели домашното си състезание. Това бе надпревара, в която той водеше убедително до момента, в който грешните стратегически решения на екипа от Маранело провалиха усилията му.
Карлос Сайнц успя да се класира на второ място в Княжеството след Серхио Перес от Ред Бул. Испанецът пропусна възможността да първа победа в F1 заради трафик.
Във видеоклип, публикуван в четвъртък, главният стратег на Ферари Инаки Руеда обясни основните изводи от анализа на грешките на отбора в Монако.
„Влязохме в това състезание с много високи очаквания. Имаме много конкурентен автомобил“, каза той.
„В събота се уверихме, че това е така. Окупирането на първата редица в Монте Карло е нещо, с което се гордеем. Такъв резултат се постигна много трудно.“
„В неделя състезанието се забави с цял час. Ние всъщност започнахме да се фокусираме върху него по-рано.“
„Вместо всички планове за суха надпревара, трябваше да започнем да мислим как ще се справим с мократа писта.“
„С Карлос направихме много добро състезание. Той стартира от втора позиция, а след първия цикъл от спирания в бокса се оказа начело на състезанието. Въпреки че първоначалният ни план беше да се опитаме да покрием Перес, бяхме спокойни, че това няма да се получи.“
„[В] последната секунда казахме на Карлос да не излиза и той го изпълни. Когато настъпи подходящият момент, преценихме, че пистата ще бъде най-бърза със сухи гуми. Сайнц беше първият автомобил от водещата група, който спря за сликове.“
„Това му даваше определено предимство. За съжаление, той излезе зад [Николас] Латифи. Това му коства над три секунди. Ако не беше блокиран от пилота на Уилямс, сме напълно сигурни, че щеше да спечели състезанието в Монако.“
Основната тема, за която се говореше в Монако след състезанието, както в падока, така и вероятно в екипа на Ферари, беше как Льоклер се срина от комфортна лидерска позиция стигна до четвърто място в подреждането само за няколко обиколки.
„Говорихме за положителните страни, а сега нека да разгледаме отрицателните„, продължи Руеда.
„При Шарл допуснахме две грешки. Първата беше да покрием Перес. Докато при Карлос разбрахме много късно в неговата обиколка, че не можем да покрием пилота на Ред Бул, при Шарл имахме голяма разлика. Заради това смятахме, че можем да се справим Перес.“
„В началото на обиколката си Шарл имаше над 10 секунди аванс пред него. Знаехме, че той ще намалее, защото Перес караше с гуми интермедия и се движеше по-бързи.“
„Имахме данни от повечето автомобили. Мислихме, че разликата ще намалее от около 10 секунди до пет, четири, три секунди в най-лошия случай.“
„Когато влязохме, видяхме, че разликата от 10 секунди се стопява доста бързо. Когато Шарл премина плувния басейн, очаквахме да излезе на една секунда пред своя съперник.“
„За съжаление Перес се движеше с много добра скорост. Поради това загубихме състезанието с Шарл Льоклер.“
Льоклер загуби две позиции след първото си спиране. Но преминаването на монегаска към твърдите гуми беше ненавременно. 24-годишният състезател влезе в бокса, докато механиците на Ферари все още обслужваха Сайнц.
„Втората грешка, която допуснахме с Чарлз, отново беше свързана с разликата“, добави Руеда.
„Искахме да изкараме и двата автомобила със сликове. В 21-вата обиколка преценихме, че пистата е подходяща за сухи гуми. Когато вкарахме Карлос, за да се опитаме да запазим лидерството в състезанието, си помислихме: „Нека извикаме и Шарл, за да се опита да подмине Перес и да завършим на първа и втора позиция,“
„Видяхме пропуските си твърде късно. Разликата между нашите автомобили беше пет секунди. Беше твърде неподходящо за двойно спиране. Подобно неща се правят с разлика от шест секунди между автомобилите. Ние решихме, че пет секунди и половина може да са достатъчни.“
„С приближаването на автомобилите към входа на бокса, разстоянието се намали до три секунди и половина. В последния момент се опитахме да кажем на Шарл Льоклер да не идва, но вече беше твърде късно.“
„Той вече беше навлязъл в питлейна. При това спиране той губи две секунди. Това беше от решаващо значение. Защо? Именно това позволи на Верстапен да излезе пред нашия пилот обиколка по-късно.“
След състезанието миналия уикенд разочарованият Льоклер изрази болката си от грешките на своя отбор. Пилотът от Монако настоя, че такива грешки не трябва да се случват, когато Ферари е в силна позиция.
Руеда повтори коментара на монегаска. Испанецът нарече уикенда „горчив.“ Все пак смята, че тимът на Ферари ще се върне по-силен в следващите състезания.
F1-75 🥰#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/rF9Fy7Awxc
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 2, 2022