Начало Избрани Либърти: Бумът на спонсорство в F1 се дължи на младите зрители

Либърти: Бумът на спонсорство в F1 се дължи на младите зрители

1005
0
спонсорство на отбори от F1
снимка, Астън Мартин

Главният изпълнителен директор на Либърти Медия Грег Мафей смята, че привличането на по-млада аудитория на F1 е причина за притока на нови спонсорски средства в спорта.

Почти не минава седмица, в която някой отбор от F1 обявява ново попълнение в списъка си със спонсори. Те са от най-различни сфери. Някой са мегатехнологични компании като Oracle или Cognizant. Също така множество корпорации за потребителски продукти. Глобалните компании осигуряват на F1 и Либърти постоянен поток от нови договори от миналата година насам. Засега няма никакви признаци за намаляване на предложенията за спонсорство.

По време на миналогодишния форум на Financial Times/Motorsport Network „Бизнесът на F1“, състоял се в Монако, Мафей изказа предположение, че отборите са достигнали момента, в който вече се отказват от спонсори.

„Мисля, че няма толкова много място върху колата, за да се постави още едно лого“, каза американският изпълнителен директор на Либърти Медия.

„Има огромно нарастване на интереса от страна на хора, които наистина разбират технологията. Видях как това увеличи интереса сред технологичните общности в Силициевата долина. Вижте колко много от автомобилите вече имат технологичен спонсор, ако не и няколко такива.“

„Това отваря един комплект от интересни неща. След това се появяват и фенове, които са по-неангажирани и може би ценят историите и личностите на пилотите.“

„Бумът на спонсорство в F1 се дължи на младите зрители. Според скорошно проучване (Motorsport Network Global F1 Fan Survey 2021), средната възраст на феновете по света е намаляла с четири години“, обясни Мафей.

„Така че това открива цял куп потребителски продукти и други видове марки, които намират това за привлекателно. Наистина имаме голям късмет, че към нас има интерес от всякакви спонсори.“

Последната значителна вълна от търговска подкрепа в F1 дойде от подразделение на технологичната индустрия. Тя е най-вече от света на така наречените криптовалути.

На практика всеки отбор вече има свой партньор за крипто валути. Всъщност самата Формула 1 се подкрепя от Crypto.com. Това е най-бързо развиващата се платформа за криптовалути в света. През 2021 г. стана глобален партньор на състезанията за Гран при и пряк спонсор на спринтовите състезания. Също така бе главен спонсор на състезанието за Голямата награда на Маями. Bybit има партньорство с тима на Ред Бул. 

„Помислете само за дълбочината на крипто света“, заяви главният изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали.

„Имаме 10 различни марки криптовалути. Мога да ви кажа, че софтуерните фирми са точно такива. (Това) е доста здравословно.“

Връщайки се към темата за по-младата аудитория на F1, представителят на Либърти Медия изненадващо посочи поредицата на Нетфликс „Drive to Survive“ като един от основните катализатори, които са разширили аудиторията на Формула 1.

„Що се отнася до младежката аудитория, длъжници сме на Нетфликс. Платформата успя да отвори F1 за много хора. Най-очарователното, е това колко много от тези хора са дошли по различни начини.“

„Социалните медии имат огромна роля. Например може да споменем игрите. Можете да играете с Ландо Норис и да се състезавате на същата писта, на която кара и той. Това е много привлекателно за много млади фенове.“

„Подобни неща не съществуваха преди седем години и наистина не бяха планирани. Отварянето на спорта и увеличаването на неговата привлекателност със сигурност има елементи на изключителност. Но има и елементи, до които могат да се докоснат всички фенове“, допълни главният изпълнителен директор на Либърти Медия.