Начало Други Тойота начело след първите 6 часа от надпреварата в Льо Ман

Тойота начело след първите 6 часа от надпреварата в Льо Ман

810
0
Тойота 24 часа на Льо Ман 2022
снимка, Тойота

Отборът на Тойота е начело след първите 6 часа от надпреварата в Льо Ман. Двата хиперавтомобила на японската марка убедително водят след изминаването на една четвърт от 90-тото издание на 24-те часа на Льо Ман. Надпреварата е трети кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост (WEC). Междувременно съперниците на японския производител Алпин и Гликенхаус се сблъскаха с проблеми, които им костваха ценно време.

Температурата на асфалта преди началото на легендарното състезание в Льо Ман бе изключително висока- 56.2 градуса. Това щеше да създаде допълнителни затруднения на състезателите, които не бяха направили тестове при подобни условия.

Стартът на надпреварата бе изключително драматичен. Отпред двата хиперавтомобила на Тойота поведоха пред тези на Гликенхаус. Зад тях бе Алпин. В по-задната част на колоната прототип с номер 22 на Юнайтед Аутоспортс за завъртя след като се опита да мине между свои колеги от клас LMP2.

Двата автомобилна на Тойота многократно си разменяха лидерската позиция. След изминаването на първата четвърт от 24-те часа на Льо Ман, начело бе Тойота №7 с екипаж Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес. Веднага зад тях бе Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми, Брендън Хартли и Рио Хиракава.

Прототип № 709 на Гликенхаус 007 LMH беше първият от петте автомобила, участващи във висшата категория, който непланирано посети гаража в края на втория час.

Американският тим поправяше повреден сензор, заради който загуби три минути. Това е очевидно повторение на проблема, който доведе до завъртане на Франк Майе на завоя Мулсан по време на сутрешната загряваща сесия.

„Намерихме дефектен сензор“, каза собственикът на отбора Джим Гликенхаус. „При днешната ситуация в света [във веригите за доставки] получаваме много забавна електроника. От съображения за сигурност, закарахме автомобила в сервиза, за да сменим сензора. Искаме всичко е наред.“

В четвъртия час на Льо Ман, единственият Алпин A480-Gibson получи наказание за преминаване през трасето. Това бе резултат на превишената скорост на Никола Лапиер при движение в бавната зона. Малко преди изтичането на четирите часа автомобилът също влезе в гаража със съмнения за проблем със съединителя.

В клас LMP2 начело бе прототип №38 на Jota. Неговият екипаж е Роберто Гонзалес, Антонио Феликс да Коща и Уил Стивънс.

При GTE Pro двата автомобила на Корвет водеха убедително след старта на 24-те часа на Льо Ман. На първа позиция е кола №63, управлявана от Ники Катсбург, Антонио Гарсия и Джордан Тейлър. Вторият Корвет е с екипаж Томи Милнър, Алекс Симс и Ник Танди. Зад тях бяха автомобили на Порше с номера 92 и 91.

В клас GTE Am водеше Порше №79 на WeatherTech Racin с екипаж Toмас Мерил, Жулиен Андлауер и Купър Макнийл. Втори и трети са Астън Мартин №98 и Порше №77 на Демпси-Протон Рейсинг.