Кристиан Хорнер и Тото Волф смятат, че ФИА ще има много трудности с овладяване на подскачането в F1.
В четвъртък ФИА издаде техническа директива, в която се посочва, че от съображения за безопасност ще се ограничат така наречените подскачания и отскачания.
След като събере данни в Монреал този уикенд, управителният орган ще намери начин да въведе показател. Той „ще се основава на вертикалното ускорение на автомобила, което ще даде количествена граница за приемливо ниво на вертикални колебания.“
После отборите ще трябва да се съобразят с този брой, като коригират настройките на автомобилите си за всяко трасе в зависимост от степента на отскачане.
От началото на сезона Хорнер и Волф са в противоположните краища на дебата. В момента Ред Бул не страда толкова много от това явление, докато Мерцедес се бори повече от всички останали отбори.
Въпреки това те са съгласни, че ФИА може да се затрудни да намери начин да накара новите рестрикции да работят.
Смятам, че просто трябва да се обсъди малко повече, за да се разбере как ще се контролира“, каза Хорнер пред Motorsport. com. „Очевидно изпълнението винаги е проблем при тези неща. Затова смятам, че замисълът е добър, но както при всички тези разпоредби, изпълнението е от решаващо значение.“
„Какво ще стане, ако условията се променят, например вятъра се или нещо друго? Затова смятам, че това винаги ще бъде трудност. Мисля, че от ФИА реагираха на натиска, който им беше оказан. Този техен ход беше неизбежен и предизвикан от съображения за сигурност.“
„При всички тези неща е важно прилагането и разбирането на показателите. “
Хорнер призна че избраният от ФИА курс е по-добър от промяната на минимална височина на каране:
„Би било крайно несправедливо да се прави промяна, равносилна на изменение на регламента по средата на годината.“
Волф каза, че създаването на метрична система няма да е лесно. Също като Хорнер той заяви, че отборите се нуждаят от допълнителни разговори с ФИА.
„Мисля, че понякога не трябва да прекалено да усложняваме ситуацията„, каза той пред Motorsport. com.
„Измерването на честотата може да доведе до много противоречиви ситуации или оценки. Бихте ли дисквалифицирали автомобил, за който смятате, че отскача прекалено много?
„Съмнявам се, че бихте го направили. Така че всички отбори трябва да обединят усилията си с ФИА и да кажат „какво можем да направим“, за да се овладее настоящата ситуация.“
Шефът на Мерцедес се съгласи с оценката на Хорнер. Според директора на Ред Бул, отскачането е свързано с обстоятелствата.
„Въпросът е, че автомобилите подскачат на различни етапи през уикенда. Имаме сесии, в които те не отскачат“, каза той. „Всичко зависи от нивото на гориво, вятъра и нивата на сцепление.“
„Затова ще е много различно да се каже, че в една сесия скачате прекалено много. Какво ще правите тогава по време на състезанието?“
„Може да има ден, в който да се справяте отлично и да не виждате високи стойности, а на следващия ден колата ви да подскача. Мисля, че трябва да се признае, че автомобилите с граунд ефект са проблем. И ние трябва да се справим с него.“
Help! Anyone have a contact at Instagram? 😅 Ripke’s stolen our Instagram Stories 🤣 pic.twitter.com/8xJEMbypch
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 17, 2022
Ръководителят на Алпин Отмар Шафнауер също посочи, че прилагането на техническата директива ще бъде предизвикателство.
„Това не е лесна задача. Със сигурност ще бъде трудно. Също така разбирам, че това може да е специфично за всяка една писта.“
„Все още твърде рано. Искам да кажа, че всички се опитваме да бъдем полезни на ФИА. Трябва да сме сигурни, че тя е справедлива за всички и че условията остават равни за всички. Затова не мисля, че можем да започнем да въвеждаме правила по средата на сезона, за да облагодетелстваме един отбор пред друг.“