Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Недоволството в Италия продължава: Ферари има проблем с управлението, част от тима...

Недоволството в Италия продължава: Ферари има проблем с управлението, част от тима не е искал да отбележи успеха в Англия

3649
0
Ферари, Шарл Льоклер, Карлос Сайнц, Матия Биното, Гран при на Великобритания 2022
снимка: Ферари

Част от отбора на Ферари изобщо не е искал да участва в церемонията по награждаването след Гран при на Великобритания, както и в обичайните от години насам снимки при успех. Информацията е на италианския журналист Алберто Антонини. Той работеше дълги години в Маранело и оглавяваше прес офиса на Скудерията от 2015 до януари 2019 г. Антонини публикува мнението си за станалото след победата на Карлос Сайнц в уебсайта formulapassion.it.

„Казаха ми – и имам доверие на източника, че непосредствено след надпреварата на Силвърстоун е имало крайно деморализиращ епизод в боксовете на победителите. Част от екипа поне първоначално е отказал да присъства на церемонията на подиума и обичайните снимки след това. Ако е вярно, а се страхувам, че е, то това не е добър знак“, пише бившето пресаташе на Ферари

„Малко здравословно съперничество в пита е в реда на нещата. Всеки инженер или механик вика за „неговия“ пилот. Общата цел обаче е победата – първо в състезанието, а след това, разбира се, в световния шампионат.“

Антонини припомни прословутата Гран при на Австрия от 2002 г., когато на Рубенс Барикело бе наредено да пропусне Михаел Шумахер „за шампионата“.

„Помня грохота в пресцентъра, когато първите трима влязоха за пресконференцията. Най-силно се чуваше „Marmelada!“ – реакцията на бразилците заради отношението към Барикело. Помня, че в съботата Барикело спечели полпозишъна и влизайки в залата за пресконференции, се запъти към мястото на класиралия се втори. „Не“, спрях го аз. „Това място е за утре.“ Кълна се, че нищо не знаех!“

„След тази победа Шумахер имаше точно двойно повече точки спрямо [Хуан Пабло] Монтоя – 54 срещу 27. Но дори да се абстрахираме от актива, превъзходството на Ферари през онази година бе съсипващо за останалите. Титлата при пилотите бе спечелена през юли на Маникур. Накратко, това изпълнение вероятно бе излишно. Заповедите от бокса обаче бяха забранени и отборът бе глобен. Съжалявам, че не записах телефонното обаждане на Лука ди Монтедземоло до шефа на тима тогава.“

„Мнозина съжаляват за станалото. Арогантността на [Жан] Тод бе толкова дразнеща, колкото и баналността на изказванията му. Нарежданията му обаче бяха много ясни и никога не се поставяха под въпрос. А резултатите говореха сами за себе си.“

„Днес обаче „младият тим“ често изглежда изгубен в търсене на лидерство, което често липсва или не бива чувано, при това още от президента. Аз бих искал да оставим зад гърба си състезание, което изглежда като победа, превърната в загуба. Само вижте коментарите на фейсбук страницата на Скудерията. Не харесвам социалните мрежи, но те съществуват и пренебрегването им не винаги е добра политика. Така че, ако мога да дам предложение, бих започнал първо с оздравяване на не особено спокойния климат, установил се в Джестионе Спортива.“

„Но пък в крайна сметка, както би казал Шарл Льоклер, кой съм аз, че да правя предложения? Важното е да се работи с цел опазване на крайния резултат. Особено в настоящия режим на комуникация в Маранело, където на най-високите нива дори не се говори италиански“, заключава Антонини.