Все по-често чувам хора, които коментират пътуванията с модерните електрически автомобили като притеснителни поради липсата на зарядни станции, чакането на тях и т.н. Темата е много сериозна и спорна, особено след намеренията за пускане отново на въглищни електроцентрали. Но неминуемо се спираме на нея, докато пътуваме с новата Дачия Дъстър към едно от състезанията от световния шампионат на Формула 1 този месец. Колата ни е с топ оборудването Journey и струва малко над 36 800 лв. с ДДС.
снимки: Спас Генев
Правим над 1000 км без да спираме, използвайки заредените до горе резервоари с пропан-бутан LPG (49 литра) и бензин (50). Двигателят на новия Дъстър е 999 куб. см, турбо, със 100 к.с. и не се усеща никак слаб при нормално каране със скорости до около 140 км/ч, малко над разрешените по магистралите
Колата е с предно задвижване и 6-степенна механична скоростна кутия, пределно ефективна с тегло 1480 кг, но без да е лишена от комфорт и удобство. Задвижването на всички колела се предлага с други варианти на модела, когато човек наистина кара често извън пътя или при много лоши условия.
На таблото е мултимедийната система ULC 4,5 с 8-инчов дисплей, с навигация само за нашата страна и Румъния. Има обаче възможност за свързване със смартфон и бързо се появява целият маршрут, който сме избрали. Климатикът е достатъчно добър, за да охлажда купето в лятната жега. Моделът е с камера за заден ход и сензори, които помагат при паркирането на претъпканите паркинги. Задните стъкла също са електрически, а позицията зад волана е удобна. Налице е подгряване на предните кресла, за което не е сега времето. Налице са системи за круиз контрол, предупреждение на лентата и обекти в сляпата зона. Воланът е кожен, а тапицерията – текстилна. Придвижваме се четири човека в някои от дните и ползвам и двата USB порта на задните седалки, които пък се разделят за пренасяне на различен багаж. Шумът изобщо не е голям.
снимки: Спас Генев
Новият Дъстър е приятен за каране, лек за управление, с някои типични за френските братовчеди от Рено черти. Това е напълно логично предвид близостта в конструктивните решения на окачването и шасито. Ако не го вкарвате в екстремни ситуации няма никакъв проблем
Впечатлен съм още от отварянето на колата. Още от доближаването ми до нея, с ключа карта в джоба, отново разработка на Рено за безключов достъп.
Наистина впечатлява много смисленият подход в този автомобил. Багажният обем е 478 литра, които могат да станат над 1700 при трансформиране на седалките, а изминатите километри и спокойствие са неоценими.
View this post on Instagram