Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес имат напредък с F1 W04 въпреки липсата на нови компоненти, заяви...

Мерцедес имат напредък с F1 W04 въпреки липсата на нови компоненти, заяви Браун

45
0
Нико Розберг

Мерцедес бележат напредък с болида си F1 W04, въпреки че нямат новости за колата през последните надпревари, заяви шефът на тима от Бракли Рос Браун.

Нико Розберг бе втори и трети в квалификациите на пистите Буд Интернешънъл и Яс Марина, след което записа два подиума (съответно второ и трето място). Съотборникът му Люис Хамилтън се класира трети и четвърти в Индия и Абу Даби и шести – седми в двете състезания. Според Браун колата бележи прогрес благодарение не на нови компоненти, а на задълбочено изследване на последната й конфигурация.

Имаме напредък по отношение намирането на подобрения по автомобила. И преди съм споменавал, че не можем да го правим за сметка на следващия сезон. Но има малки неща, които се стараем да правим, да разбираме по-добре гумите. Понякога, когато не променяш много автомобила като развитие, виждаш с какво разполагаш и изследваш повече настройките, тъй като просто има по-малко вариации, с които да работиш. Изпробваме реглажи, баланс, аеробаланс, механичен баланс. И се появяват подобрение – малко по малко то се превръща в приличен напредък. Виждал съм това многократно и преди. Изненадващо е колко напред може да стигнеш чрез пълно изследване на наличния пакет. Според мен последните две надпревари са добър пример за това. Сега сме в различна ситуация с настройките спрямо тази отпреди няколко старта и изглежда имаме ползи. Не достатъчно, но съществуват – обясни англичанинът.

Хамилтън в частност обаче призна след надпреварата в Абу Даби, че не е наясно защо формата му в състезанията не е добра. Той имаше проблеми с управлението и Браун посочи, че една от слабостите на F1 W04 е поведението й в трафик. Пилотът от своя страна допълни, че дори без около него да има коли, болидът му пак не вървеше.

Дори да бях напред, пак ме изпреварваха. Като цяло не вървях. Все едно имаше допълнителни 50 кг в автомобила. Бях прекалено бавен, нямаше никакво темпо. В квалификацията бях с половин секунда по-бърз спрямо предишния си тур. Но като стигнем до състезанието, направо не знам какво става. Истинска борба е. И е така вече няколко надпревари – заяви Хамилтън.

Междувременно спортният директор на Мерцедес Тото Волф изрази мнение по казуса, който по време на уикенда за Гран при на Абу Даби бе по-обсъждан дори от самото състезание – историята около Кими Райконен и това, че не е получил заплатата си от Лотус. Австриецът каза, че за него е непонятно как може пилоти от Формула 1 да останат без заплащане и че това заедно със затрудненията при покриване на задължения към служители и доставчици е лош знак за спорта.

Никой не иска да вижда подобно нещо. Става въпрос за това как управляваш бизнеса си, но на мен просто ми изглежда странно. Никога не съм попадал в подобна ситуация през живота си и се чудя защо хората не плащат на служителите си. Не знам дали (тази история) е истина или не. Ако е, то просто е неразбираемо – каза Волф.

Той не коментира повече ситуацията в Лотус, тъй като не е запознат с управлението на бюджетите там. Но допълни, че публичност по такива въпроси не е добра за Формула 1.

Целият свят е в лоша форма и трябва да внимаваме с финансите си. Същото се отнася и за нас, не можем да харчим твърде много. Но за F1 е зле да се чуват подобни истории – добави Волф.