Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел пръв и в последната свободна сесия в Абу Даби

Фетел пръв и в последната свободна сесия в Абу Даби

61
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел записа най-добро време в последната тренировка преди утрешната Гран при на Абу Даби на пистата Яс Марина. Втори резултат постигна съотборникът му в Ред Бул Марк Уебър, а трети и четвърти на над 0,2 сек останаха пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг.

Топрезултатите бяха записани в последните секунди с мекия тип гуми за уикенда, в който отново Фетел и Ред Бул изглеждат трудно достижими, на пистата с остри завои и дълги прави. Конфигурацията видимо не е по-вкуса на съперниците от Ферари, като Фернандо Алонсо и Фелипе Маса дадоха едва 11 и 14-ти резултат и вероятно ще се борят за участие във финала след обяд.

Традиционно пилотите започнаха с по-дълги серии от обиколки с твърдите гуми. Но данните за тяхната работа не се взимат под внимание точно тук след третата тренировка. Причината е, че температурата на асфалта започна да слиза бавно от 47 градуса, а в квалификацията и състезанието ще е значително по-хладно. Последният час за изпитания обаче бе използван за проверка на направените промени в аеродинамиката. Във Ферари например свалиха камерата за следене температурата в гумите от колата на Алонсо, защото бе установено, че пречи на аеродинамиката.

Кими Райконен предпочете да продължи и този уикенд със стандартното шаси на Лотус, докато Ромейн Грожан бе с удълженото, но се оплака, че с променените настройки от снощи колата има доста вибрации при спиране.

Нико Розберг записа най-добро време в тези първи серии от обиколки с твърдите гуми – 1:43.465мин. Впечатляващо бе, че въпреки жегата най-добрите турове при всички идваха след повече от 10 поредни обиколки на пистата. Марк Уебър бе втори само на 0,054 сек, а Фетел – на още 0,022. В по-ранните турове на серията Себастиан на два пъти повеждаше, но Нико бе малко по-бърз. Хамилтън записа четвърто време, а зад него бяха Грожан и Райконен.

Точно преди да започнат и опитите с мекия тип гуми за уикенда – софт – Жул Бианки излетя от пистата и удари колата си във втория завой след лошо излизане от първия. Жълтите знамена в първи сектор, за отстраняване на колата му, пострадала при сравнително лекия удар в мантинелата, караха всички да изчакат максимално. Опитите с тези гуми по принцип дават ориентация за съотношението на силите в квалификацията, а особено на това трасе разликата с медиум Пол Хембри описа като 1,5 сек!

От видяното досега има приблизително 1,5 секунди разлика между двата типа гуми – достатъчно, за да направи стратегиите ключов момент. Все още имаме доста данни за анализ, но мисля, че и след това ще е трудно да се предвиди дали екипите ще предпочетат едно или две спирания. Възможно е да имат шанс за по-дълъг финален стинт заради падащите температури – обясни спортният директор на Пирели.