Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Не мисля за шампионата, Марко: Сваляхме по 2-3 кг от колата...

Верстапен: Не мисля за шампионата, Марко: Сваляхме по 2-3 кг от колата на състезание

1781
0
Хелмут Марко, Макс Верстапен
Хелмут Марко и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен не мисли за това, че може да спечели втора титла през кариерата си във Формула 1 още в Сингапур. Пилотът на Ред Бул сподели преди 17-ия кръг от световния шампионат за 2022 г., че основно се фокусира върху квалификацията за предстоящата надпревара.

„Не сме били в Сингапур от известно време и ще е интересно да видим как е еволюирала пистата. Това определено е едно от най-хубавите състезания през годината. Самото място е прекрасно.“

„Важно ще е да направим добра квалификация и ще се съсредоточим върху това. Пистата е предизвикателство, влажността поставя на изпитание организма и е особено сложно да завъртиш перфектен тур по тези тесни завои и при толкова близки стени. Не мисля за шампионата. Искам само да направим добър уикенд. Ще се трудим старт за старт, нямаме бърза работа“, обясни Верстапен

Хелмут Марко заяви, че от чисто маркетингова гледна точка би било по-добре ако Верстапен спечели титлата в Япония – заради производителя на задвижващите системи на отбора Хонда. Агрегатите носят марката Ред Бул Пауъртрейнс, но всъщност се правят от японската компания. В Милтън Кийнс ги получават запечатани и извършват единствено монтаж и поддръжка. При проблем се намесват инженери на Хонда.

„Като цяло може да се каже, че Макс ще е шампион. Въпросът е кога. В началото на сезона бяхме с 46 точки назад след три състезания. Това се дължеше в най-голяма степен на факта, че колата тежеше прекалено много. Първият проблем бе причинен от мярка, чиято цел бе сваляне на тегло. Вторият бе поради технически причини. Успешно приложихме както програма за намаляване на килограмите – по 2-3 кг на състезание, така и проекта си за развитие на колата“, обясни Марко

„Основно ни интересуваше предната част на колата заради стила на управление на Макс. Автомобилът ни се постоянно се подобряваше, а във Ферари имаха технически грижи, пилотски грешки и в течение на времето изоставането ни се превърна в комфортен аванс.“

Серхио Перес също отбеляза, че предизвикателството на Сингапур е и за ума, и за тялото.

„Имахме малка почивка, което бе чудесно след трите поредни надпревари. Сега нямаме търпение за останалата част от сезона. Много важно ще е нещата в последните шест старта да се получат и да вземем колкото се може повече точки. Изминалите седмици бяха добър шанс да анализираме какво се случи в предходните надпревари. Имаме доста добра идея как да поправим нещата“, коментира мексиканският пилот на Ред Бул.