Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис: Трудното на условия като тези на Сузука не е, че е...

Норис: Трудното на условия като тези на Сузука не е, че е твърде мокро, а че почти нищо не се вижда

1330
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Пирели

Ситуацията с излезлия на пистата трактор на пистата Сузука бе обсъждана бурно след Гран при на Япония и неколцина пилоти не скриха изобщо колко са ядосани от станалото. Пиер Гасли не бе единственият с гневна реакция. Ландо Норис писа в социалните мрежи още по време на прекъсването заради лошото време. След финала той каза още, че основният проблем в условия като тези на японското трасе е видимостта.

„Трудното на такива условия не е, че е твърде мокро, а че почти нищо не се вижда. Това са две различни неща. В квалификация подобни условия не са пречка и бих карал. В състезание обаче, когато стартираш от десета позиция на грида и не виждаш нищичко…“, коментира пилотът на Макларън.

„Някой може да каже: „По телевизията не изглежда да е твърде зле“. Ако споменеш нещо подобно, по-добре си затваряй устата, защото рисковете в подобни условия са огромни. Видимостта е не повече от 5-10 метра дори при наличието на задна светлина“, продължи Норис

„Не виждаш ако някой спре пред теб. Аз не видях катастрофата на Карлос [Сайнц]. Ако бях един метър наляво, щях да се ударя директно в него, просто защото нищо не се вижда. F2, F3 и F4 се състезават и в по-лоши условия. Но спреят от гумите във Формула 1 просто е огромен.“

Алекс Албон каза още по време на прекъсването, че въпросът с твърде бързото излизане на превозни средства за изтегляне на катастрофирали или повредени болиди е бил повдигнат на брифинга на пилотите в Япония.

„Видимост нямаше – не виждахме на пет метра пред нас. Каквото и да сте видели от онборд камерите, на самото трасе е 100 пъти по-лошо. Наистина ужасно“, допълни състезателят на Уилямс.

Докато Норис говореше за състезателни условия пък, Сайнц обясни, че дори зад кола за сигурност видимостта е ниска, а скоростта достига 100-150 км/ч.

„Аз бях пръв на това място и видях крана – имам перфектна видимост от позицията си. Колкото по-назад е една кола обаче, пилотът се опитва да се пази от водния спрей, мърда наляво-надясно, защото всъщност нищо не вижда“, коментира Макс Верстапен.

Валтери Ботас отбеляза, че той е видял само единичен жълт флаг, което означава предупреждение

„Ако внезапно има аквапланинг, не се знае какво ще стане“, добави финландецът.

„Пиер нямаше други коли около себе си и съответно нямаше референция“, каза Николас Латифи. „Аз бях в колоната зад сейфти кара и едва видях крана. Всъщност го забелязах, когато бях на три метра от него.“