Гран при на САЩ е 19-ти кръг от сезон 2022 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на Пистата на Америките. Трасето край Остин, Тексас е с дължина 5.515 км и има 20 завоя.
В САЩ, Пирели ще предостави смесите С2, С3 и С4, които ще са съответно хард, софт и медиум
Италианската компания ще използва втората свободна тренировка, за да тества гумите си за 2023 г. Те ще бъдат по-различни в сравнение със сегашните. Заради това сесията ще бъде с дължина 90 минути, вместо традиционните 60.
Тестовете в САЩ ще помогнат за прецизиране на смесите за следващата година, преди отборите да изпробват окончателните версии след Гран при на Абу Даби. Цялата FP2 ще бъде посветена на теста на гумите. От Пирели ще определят плана за движение. Ако даден отбор използва млад пилот за FP1, той има право да изпълни собствената си програма за част от FP2, преди да се съсредоточи върху теста на гумите през останалата част от сесията. Прототипните гуми могат лесно да бъдат разпознати, тъй като няма да имат цветна маркировка върху страничните стени.
Неравната повърхност на пистата може да наложи направата на настройки с по-висока височина на каране. Това ще повлияе на аеродинамичните характеристики. Екипите ще трябва да проучат внимателно данните, за да намерят най-добрата конфигурация на своите болиди.
Миналата година Гран при на САЩ беше измината с две спирания. Не трябва да се забравя, че тогава смесите и автомобилите бяха коренно различни. Този път всичко ще бъде променено, благодарение на новите правила, различните метеорологични условия и други променливи на пистата.
Времето по време на уикенда в САЩ се очаква да бъде сухо. Вероятността за дъжд по време на някоя от сесиите е почти нулева. Въпреки това отборите ще трябва да се борят със силния вятър. Очаква се поривите му да достигнат до 40-50 км/ч. В неделя пък се очаква скоростта на вятъра да достигне 60 км/ч.
Силните ветрове в Тексас могат да накарат отборите да направят компромиси с настройките, тъй като автомобилите могат да бъдат чувствителни към поривите в зависимост от мястото, където се появяват.
„Пистата Circuit of The Americas е балансирана, що се отнася до изискванията към автомобилите и гумите по отношение на сцеплението, спирането и страничните натоварвания. Това е предимно плавно трасе, което пилотите много обичат. Въпреки това то предлага някои предизвикателни участъци, които не бива да се подценяват“, сподели спортният директор на Пирели за F1 Марио Изола.
„Пистата беше частично преасфалтирана през 2020 г. , като през миналата година беше извършено и фрезоване, за да се премахнат най-лошите неравности, които принуждават отборите да увеличават височината на каране, което се отразява на аеродинамиката. По време на първата свободна тренировка може да се наблюдава висока степен на развитие на пистата. За отборите ще бъде жизненоважно да използват максимално данните, събрани по време на FP3, за да определят най-добрата стратегия. Втората свободна тренировка ще бъде посветена на тестването на гумите за 2023-та, стига метеорологичните условия позволяват това. В миналото метеорологичните условия в Остин честно са били изключително променливи, така че това е писта, на която трябва да си готов за всичко!“
Get ready for a weekend like never before! 🇺🇸
Plan your #USGP experience with the guide below and discover everything you need to know 👇https://t.co/g9sBW3Czui
— Circuit of The Americas (@COTA) October 19, 2022