Начало ТОП C5 Aircross – комфортът е на първо място

C5 Aircross – комфортът е на първо място

7434
0
C5 Aircross
C5 Aircross

Формално новият C5 Aircross е просто фейслифт на представения през 2018 година модел. С повече от 260 000 продажби от стария вариант моделът остави своя отпечатък в силно конкурентния C-SUV сегмент благодарение на богатото бордово пространство, модулността си и най-вече с ненадминатия си комфорт. Новият вариант обаче има данни да подобри това представяне.

C5 Aircross: Промените са основно в дизайна

Моделът е станал визуално по-голям и внушителен. Използвана е новата интерпретация на логото с шеврона. То е отделено от дневните светлини и е придобило повече самостоятелност. Те пък от своя страна са с характерната нова за марката V-образна форма. Връзката между логото и дневните светлини се изгражда от два реда фини хромирани и черни, наподобяващи клавиши на пиано линии. Като цяло новият дизайн на предната решетка визуално разширява автомобила и допринася за солидното му излъчване. Двете въздушни завеси, които се формират през вертикалните отвори не са само част от визията, но и реално спомагат за подобряване аеродинамиката на автомобила.

Напълно в съответствие с предната част новият C5 Aircross има нов триизмерен подпис и отзад. Светлинният блок е снабден с тъмно и структурирано стъкло, подчертавайки трите светодиодни осветителни модула. И отзад финият профил на клавишите на пиано подсилва дълбокия 3D ефект на светлинния подпис. Клиентите ще могат да разчитат и на елегантна персонификация при поръчка на своя автомобил.

Комфортът на шофьора и пътниците е отново на първо място

Карам по подбалканския път и се наслаждавам на предлагания от автомобила комфорт. Да, в C5 Aircross комфортът на шофьора и пътниците отново е на първо място. В това от Citroen са наистина добри и не го постигат със скъпи и сложни технологии. Не харесвам особено високата позиция на седене на SUV автомобилите, но това се търси. Винаги съм предпочитал класическите коли. Сега обаче като че ли за пръв път оцених предимствата на тази позиция. Причината за това е основно гледката. Картината пред мен е на красивата златна есен навън. Озарените щедро от слънцето позлатени листа на дърветата в контраст с синьото небе. В най-голяма степен за чувството ми на комфорт влияние оказат новите седалки. Те са изработени от пяна с висока плътност в сърцевината, допълнени със специален друг тип пяна и специфична конструкция. Разполагат с възможност за подгряване и масаж.

Пътниците на втория ред могат да се настанят на три еднакви по размер кресла, всички с размери за възрастни (макар и малко по-малки от тези отпред). Освен това могат да се местят напред и назад, или да се сгъват и накланят поотделно, създавайки най-удобната позиция за седене на всеки един от пътниците. Тук бих искал да кажа и за удобството на багажника, чийто обем варира между 580 и 1630 литра в зависимост от това как са разположени седалките на втория ред.

Красивата гледка към природата е в хармония и с интериора на автомобила. Новият 10-инчов сензорен екран сякаш се носи върху арматурното табло

По-високата му позиция позволява да не изпускам пътя от поглед. Недостатък за мен, е че връзката с Андроид Ауто се осъществява чрез кабел, но това не е проблем, ако имаш такъв на разположение. Окачването може и да не е активно, но е с ефект на работа „летящо килимче“. Тази иновация на французите дава възможност да се филтрират и абсорбират съществени деформации като малки неравности на пътя, да се създаде впечатление за „прелитане“ над настилката. Същевременно гарантира добра стабилност и динамика.

Чисто конвенционалните окачвания се състоят от амортисьор, пружина и механичен стабилизатор. Стандартно предлаганото окачване при С5 е Citroen Advanced Comfort. В него са добавени два хидравлични ограничителя – един отгоре и един отдолу. Това позволява C5 Aircross да работи с по-меки пружини, което повишава комфорта. При неравни повърхности, когато се използва целият ход на пружината, амортисьорът спомага за абсорбиране на удара и изглаждане на вибарциите.

Задвижване

Моделът е със стандартно задвижване на предните колела и се предлагат три варианта – бензинов, дизелов и хибриден. Най-евтиният е този с добре познатия 1,2-литров бензинов Puretech турбомотор. Разполага със 131 к.с. и максимален въртящ момент от 230 Nm. Предлага се и 1,5 дизелов агрегат, разполагащ със същите 131 к.с., но с по голям въртящ момент от 300 Nm. И бензиновият, и дизеловият двигатели се комбинират с шестстепенна механична и осемстепенна автоматична скоростна кутия.

Хибридната задвижваща система се състои от 1,6-литров Puretech бензинов двигател със 181 к.с., електрифицирана 8-степенна автоматична скоростна кутия и електрически двигател с мощност 110 к.с. Системната мощност на модела е 225 к.с. В градски условия автономният електрически пробег може да достигне до 71 км.

Тестовият ни автомобил е с дизелов двигател и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Мощността на пръв поглед не изглежда впечатляваща, но имайки предвид, че моделът е таргетиран преди всичко за семейства, динамиката и ускорението от 0 до 100 км за 10,6 сек изглеждат достатъчни. Представянето в реални условия по време на теста е напълно адекватно във всички възникнали ситуации.

В заключение

Няма съмнение, че C5 Aircross ще е един от най-комфортните SUV автомобили в своя клас. Той разполага с голям багажник и изключително пространство на задните седалки. Със сигурност не е спортен, но доставя удоволствие от плавното шофиране и отличното преживяване. Бих предпочел – въпреки по-високата цена и по-малък багажник – PHEV версията заради по-бързото ускоряване, полезно в по-екстремни моменти. Добрия автономен пробег пък би ми дал възможност да се придвижвам в градски условия почти само на електричество.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @citroenbulgaria