Нико Хюлкенберг и Фелипе Маса са двамата фаворити за мястото в Лотус, което Кими Райконен ще освободи в края на сезона, заяви шефът на екипа Ерик Булие. Той обаче допълни, че няма да привлече немския пилот, ако види, че няма възможност за това.
Нико обясни от своя страна, че е помолил отбора да му даде отговор до края на октомври.
– Хюлкенберг и Маса са пилотите, които трябва да се вземат предвид заради опита и профила им. Искаме сега да приключим тази история с партньорството с Инфинити Рейсинг, защото това би трябвало да ни даде сигурност и ще можем да направим следващата стъпка. Дискутират се различни неща, включително сериозно спонсорство, като според мен почти сме накрая на разговорите. След като ги приключим, ще можем да си позволим да вземем пилота, който искаме. Може да е утре или другата седмица, но… Няма да взема Нико в отбора, ако видим, че не можем да си го позволим – обясни Булие в интервю за Ройтерс. – Не можем да разчитаме единствено на Нико, но да, ясно е, че той една от целите ни.
Лотус имаха проблеми с изплащане заплатата на Райконен тази година и не искат нещо подобно да им се случи отново. Булие обаче заяви, че няма желание да взима пилот заради спонсорството, с което състезателят разполага (а според някои наблюдатели Маса би бил точно такава придобивка за тима от Енстън). В Япония той допълни, че не бива да се върви по този път. Освен това уточни, че всички в Лотус са получили възнагражденията си и не се тревожи, че още хора могат да последват Райконен и преминалите във Ферари Джеймс Алисън и Дирк де Беер.
– Някои хора се изнервят, а това означава, че наоколо циркулират автобиографии. Сигурен съм, че се случва в падока. Но в същото време държа хората си информирани, почти всяка седмица говоря с всички във фабриката. Те знаят точно къде сме и са наясно, че не ги лъжа. Просто чакам фактите да станат реалност, за да направя голямото съобщение – каза още французинът.
Сделката с Инфинити Рейсинг – консорциум, съставен от частни инвеститорски компании – за придобиване на 35% от Лотус пък бе обявена още през юни, но всъщност така и не бе финализирана. Освен това тимът от Енстън единствен все още не е потвърдил доставчика си на двигатели от 2014 г. нататък. Булие обясни на Сузука, че става за „по-сериозни разговори” с Рено, отколкото само за мотори:
– Бихме искали да обсъдим възможност за брандиране и може би нещо дори още по-близко (като сътрудничество). Всичко е готово за подпис, всичко е същото като при Ред Бул (по отношение на моторите). Просто изчаквам още малко, за да съм сигурен, че не съм оставил камък непреобърнат.