Тимът на Хаас подаде два протеста – срещу Ред Бул и Алпин – заради това, че техни пилоти не са получили предупреждение при движение по време на Гран при на САЩ с повредени автомобили. Стюардите на надпреварата на пистата Circuit of the Americas приеха и разгледаха възражението на екипа. Серхио Перес бе с повредено предно крило в началото на надпреварата след сбутване с Валтери Ботас малко след старта. Фернандо Алонсо пък претърпя катастрофа след удар в Ланс Строл. Известно време след това едно от огледалата му се откъсна и излетя.
Причината за това Хаас да подаде протеста бе, че на Кевин Магнусен три пъти този сезон бе показван предупредителен флаг, тъй като според рейс контрола колата му бе опасна заради подобни повреди.
„От други коли падаха разни парчета и никой не обърна внимание на това“, заяви Гюнтер Щайнер след финала на COTA
Стюардите на Гран при на САЩ разгледаха протеста на Хаас и дадоха 30 секунди наказание на Алонсо. Това го прати от седми в класирането на 15-то място. Тийм мениджърът на американския тим Питър Крола посочил по време на изслушването, че на два пъти са сезирали рейс контрола за почти висящото дясно огледало на колата на испанеца. Получили съобщение, че въпросът се разглежда. Алан Перман от Алпин посочил, че съществува прецедент, тъй като време на надпреварата в Япония през 2019 г. Люис Хамилтън и Шарл Льоклер са били с подобен проблем.
BREAKING: Fernando Alonso has received a 30-second penalty as his car was sent back on track in an unsafe condition
He drops down to P15, with Vettel (P7), Magnussen (P8), Tsunoda (P9) and Ocon (P10) all moving up in the points#USGP #F1 pic.twitter.com/zW9cC89Nwj
— Formula 1 (@F1) October 24, 2022
Техническият делегат на ФИА Джо Бауер се е съгласил, че състоянието на колата на Алонсо не е било безопасно. Той е посочил, че огледалото е можело да причини контузия на друг пилот, както и че е било опасно болидът да продължи да бъде управляван без него
Гледната му точка е била подкрепена от шефа на ФИА, отговарящ за едноместни състезателни болиди, Николас Томбазис. Решението на стюардите гласи, че тимът на Алпин е трябвало да се погрижи за това. Цитираният прецедент от Сузука през 2019 г. не е бил приет. Съответно на Алонсо е наложена stop-and-go санкция, която след финала се трансформира в 30 секунди.
Стюардите на Гран при на САЩ са изразили и тревога, че Алонсо не е получил предупреждение като Магнусен по-рано този сезон. Що се отнася до протеста срещу Перес, то от Ред Бул доказали, че падналата страница от предното му крило не е направила болида на Перес опасен.
От Алпин решиха да обжалват решението на стюардите
Според френския тим протестът на Хаас е подаден неправилно. Подобни възражения трябва да постъпят в рамките на 30 минути след публикуване на предварителното класиране от състезание. От Хаас са го сторили по-късно с обяснението, че не е било възможно да спазят срока. Стюардите се съгласиха с тяхното виждане и допуснаха възраженията за разглежда. Алпин обаче ще оспори валидността им.
BWT Alpine F1 Team is disappointed to receive a post-race time penalty for Car #14 from today’s United States Grand Prix, which unfortunately means Fernando moves to outside the points-paying positions.
[1/5]
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) October 24, 2022
The FIA has the right to black and orange flag a car during the race if they consider it unsafe and, on this occasion, they assessed the car and decided not to action the flag. Moreover, after the race, the FIA technical delegate considered the car legal.
[3/5]
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) October 24, 2022
As a result of this point, the team has protested the admissibility of the original Haas F1 Team protest.
[5/5]
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) October 24, 2022