Начало Тест драйв MINI 3 врати Resolute Edition: Дяволът е в детайлите

MINI 3 врати Resolute Edition: Дяволът е в детайлите

3611
0

Според статистики на британските медии, повече от 80 процента от собствениците на MINI кръщават техните симпатични мъници. Това касае предимно моделите Cooper с 3 и 5 врати. И въпреки, че не съм собственик, реших и аз да дам име на този Resolute Edition с 3 врати

И така, нека да ви запозная с Таз. От една страна – динамиката и поврътливостта наподобява дяволчето от анимационния филм, от друга – Resolute се появи първо в Австралия, която е и родината на торбестите хищници от вида тасманийски дявол, от трета страна – и това е изчезващ вид, тъй като е лимитирана версия и от последна страна – ами… дяволът е в детайлите.

Resolute Edition има мисията да се позиционира в домовете на още нови собственици, въпреки, че оригиналният модел е третата генерация на MINI Hatch и е от девет години на пазара. Това не е постигнато чрез подобрения по силовия тракт или специален фейслифт вариант, а с издаването на тази версия, която има за цел да даде акцент и да подчертае някои ретро елементи.

„Решителността“, каквото е и значението на Resolute, е присъща за MINI Hatch 3 и 5 врати, както и за върховата версия John Cooper Works, а също така и за електрическия вариант. Цветът е един единствен и той е Rebel Green. За справка останалите модели се предлагат с над 40 различни цветови комбинации. Тук нещата са ясни: Rebel Green, млечно бял покрив, както и капаци на страничните огледала и специалните акценти в цвят Resolute Bronze.

Те са обръчите около предните светлини, радиаторната решетка, предните въздуховоди, задните светлини, дръжките на вратите и капачката за зареждане с гориво.

Налице са и черни елементи в основата на стъклата и най-накрая – изцяло черните емблеми

Впечатление правят и спортните ивици на предния капак, характерни за Edition, които са решени в бронзовия цвят.

Интериорът на Resolute може да се отличи с тапицерията на седалките, която е решена в много симпатично и ретро жълто каре. Също така детайл е и златистото арматурно табло, основно в зоната на пасажера.

Останалите елементи са си типични за британския мъник

Почти отвесното челно стъкло създава много уютно усещане и определено те кара да се чувстваш по различен начин. Нещо, което ми направи впечатление беше, че когато вали дъжд и се движим със скорост около 100 км/ч в купето много ясно се озвучава движението на чистачките. Това се получава заради почти вертикалното движение на лостовете по отвесното стъкло.

Централната конзола е в стила на MINI от половин век насам. Там обаче не е разположен километраж, а 8,8-инчов дисплей за навигацията и инфотейнмънта. Светещият обръч около централния кръг има основна функционалност да свети в унисон с оборотите на двигателя и да представлява нещо като илюминаторен тахометър. Другите функционалности са свързани с показване силата на звука на системата Harmon Kardon или пък климатичната система, когато я настройваме. Разбира се – използва се и като огромен парктроник индикатор за близост.

Инструменталният клъстер е 5,5-инчов и е разположен над кормилната колона. Воланът е облечен в напа и е последен писък в гамата на MINI

Място за водача и пасажера на предната седалка има в изобилие. Не такова е положението със задния ред седалки. Багажният отсек също е скандално малък със своите 211 литра, които могат да се увеличат до 731 при спуснати задни седалки. Разбира се обаче – това е симпатичен малък автомобил със собствен характер, който не включва носенето на цялата покъщнина, когато просто искате да разпуснете.

MINI Cooper S, който управлявах до Ловеч, бе оборудван с 2-литровия бензинов двигател с мощност 178 к.с. и 280 Nm максимален въртящ момент. Определено на този „hot hatch“ стои чудесно, за разлика от някои други по-големи братя от семейство MINI. Ускорението от 0 до 100 км/ч се случва за 6,6 секунди с автоматичната 7-степенна Steptronic Sport трансмисия с два съединителя.

За пътуването ми от общо 400 км, от които 170 км бяха автомагистрала, други 170 – междуградски път и 60 в градски условия, средният разход на гориво беше около 6,2 литра на 100 км. Съответно комбинирах и между трите режима Green, Mid и Sport. При последния се усеща чувствителна смяна на „настроението“, като част от усещането е и променения звук на двигателя

Характерът на тривратото MINI може би е най-вече в пътното му поведение. Усещането, особено по пътища с много завои, е че сякаш разполагаме с цялото сцепление на Света. До колко лъжовно е това, обаче, не мога да кажа. Не успях да прекаля в нито един завой, колкото и да ми се струваше висока скоростта, с която влизам.

И така, всъщност MINI 3 врати Cooper S Resolute Edition остави едни много приятни спомени у мен. Определено гледам с други очи на тези автомобили. Това бе една приятна първа среща с легендарните мъници – може би с най-вдъхновяващата досега лимитирана версия. Смятам, че това MINI е само в категория и не може да се конкурира с модели като i20 на Hyundai или пък Fiesta на Ford. Тъкмо с последните доста често се слага в една категория. За мен обаче категориите са две и MINI винаги би било само в неговата си „игра“.