Андрю Грийн вече няма да се занимава с F1. Дългогодишният главен технически директор на Астън Мартин ще се отдалечи от състезателния отдел на отбора от Силвърстоун. Британският инженер ще ръководи технологичния бизнес на марката и няма да обръща внимание на F1.
Грийн работеше във Формула 1 в продължение на повече от 30 години. 57-годишният специалист се присъедини към отбора на Джордан през 1990 г. През 1999 г. той започва работа в отбора на БАР, преди да отиде в Ред Бул в края на 2004 г.
От 2010 г. Грийн отново работи в Силвърстоун. Британецът бе технически директор на бившите отбори Форс Индия и Рейсинг Пойнт. Преди две години той бе обявен за главен технически директор на ребрандирания като Астън Мартин тим.
Миналата седмица Астън Мартин обяви, че Грийн вече ще има все по-малка практическа роля отбора. Британският инженер ще се оттегли от позицията си главен технически директор. Мястото на Грийн ще бъде заето от Дан Фелоус. Бившият главен аеродинамик на Ред Бул поема ролята на технически директор и ще отговаря за дизайна на болида на Астън Мартин.
Грийн ще заеме поста главен технически директор на Aston Martin Performance Technologies. Така той ще помогне за разширяването и разнообразяването на по-широките търговски дейности на Групата на Астън Мартин
„Организацията се разраства все повече и повече. Затова имахме нужда от човек с голям технически опит, който да наблюдава проектите, които искаме да направим“, сподели шефът на Астън Мартин Майк Крак.
„Това беше напълно логичен избор. От тази гледна точка смятам, че имахме късмет да имаме човек като Андрю в нашата организация.“
„Ще видим как ще се развие това. Решихме да разширим бизнеса в други области, състезателни или несъстезателни проекти. В този случай имаме огромен късмет да разчитаме на опита на Грийн.“
Крак също така потвърди, че преместването на Грийн е станало едва сега. Това означава, че британецът е работил върху развитието на AMR23. „Андрю беше доста ангажиран с болида за 2023 г. Затова преместването му се случи съвсем наскоро.“
„Развихме техническата структура. Честно казано, тя все още продължава да се развива с невероятни темпове“, каза главният технически директор Дан Фелоус.
„През годината пристигнаха доста високопоставени хора. Знаете, че [заместник-техническият директор] Ерик Бландин се присъедини към нас, както и [инженерният директор] Лука Фурбато.“
„Има и други хора на ключови позиции, които дойдоха в Астън Мартин. С навлизането в AMR23 и по-специално в сезон 2023, ние също се разраснахме като група. Сега се стремим да разширим възможностите си в други области.“
„Именно тук се появява AMPT. Андрю Грийн е ключов технически лидер за тази организация и ще продължи да бъде такъв. Той има голям принос в начина, по който структурираме техническото ръководство на тази компания. Той същ така ще продължи да има значителен принос в начина ни на работа, въпреки че ще се съсредоточи върху дейността на AMPT.“
„Грийн е фокусиран върху страната на нашия бизнес, която не е свързана с F1. Да, развиваме я органично, но и влагаме много усилия в развитието на тази част от бизнеса.“
Фелоус добави, че Грийн ще работи и в отдела на Астън Мартин Лагонда
„Той наистина проучва всички възможности за използване на нашия опит от бизнеса както в F1, така и в по-широката група на Астън Мартин.“
Пренареждането на техническия отдел вероятно ще има последици за бюджета на Астън Мартин. Британският отбор ще трябва да докаже на ФИА, че Грийн вече не допринася за проекта в F1. В противен случай заплатата му може да бъде включена в общия деклариран бюджет на тима.
That @SilverstoneUK glow. 💚#AMR23 | @lance_stroll pic.twitter.com/rt8qi0FsoW
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 19, 2023