Кристиан Хорнер поиска ново ограничаване на дните за предсезонни тестове. Шефът на Ред Бул заяви, че три дни изпитания са напълно достатъчни при сегашния регламент на спорта. Хорнер дори предложи в бъдеще тестовете да се провеждат дори и в рамките на два дни.
Намаляването на тестовете преди началото на сезона не бе одобрено от някои пилоти от F1. Пилотът на Астън Мартин Фернандо Алонсо посочи, че разделянето на изпитанията между двамата пилоти означава, че всеки от тях ще получи по ден и половина, което не е никак достатъчно.
„Това е малко несправедливо. Както съм казвал и през предишните зими, това е единственият спорт в света, в който правиш ден и половина тренировки и след това директно се включваш в световния шампионат“, каза Алонсо.
Джордж Ръсел от Мерцедес пък призова F1 да позволи на отборите да използват по два автомобила по време на тестовете. Така ще се даде на пилотите повече възможности за изява. Директорите на отборите обаче не искат да увеличават броя на тестовете, тъй като това би увеличило разходите
Кристиан Хорнер също коментира тази тема. Британецът предположи, че три дни изпитания са повече от достатъчни според настоящите правила. „Вижте надеждността, която имахме тази сутрин“, каза шефът на Ред Бул по време на вчерашната пресконференция на ФИА в Бахрейн. „Имахме един червен флаг много рано, който обаче бе премахнат доста бързо.“
Хорнер също така заяви, че допълнителното ограничаване на количеството тестове може да създаде повече непредсказуемост.
„Тези правила са доста стабилни. Искам да кажа, че някой дори може да твърди обратното. Когато погледнете надеждността и т.н., почти бихте могли да кажете, че при количеството състезания, които промоутърите искат да натъпчат сега, защо да не можем да проведем само два дни тестове и след това да се състезаваме?“
„Това създаде малко по-смесена стартова решетка в началото на сезона, което не е толкова лошо, нали така? И тогава ще имате достатъчно време през годината, за да си решите проблемите. С настоящия двигател и с настоящите правила три дни тестове са достатъчни. Тук влиза и това, което обсъждахме в комисията за снимачните дни“, добави шефът на Ред Бул.
От друга страна Хорнер е категоричен, че ще са необходими повече тестове при въвеждането на новите технически правила за сезон 2026 г. Те ще включват първата промяна в спецификацията на силовите агрегати от 2014 г. насам
„2026 г. е много различна перспектива. Тогава всичко ще бъде напълно ново по отношение на концепцията за двигателя и шасито.“
Шефът на Ферари Фредерик Васьор подкрепи мнението на Хорнер. „Този сезон е продължение на предишния. Не съм сигурен, че има смисъл да се удвоява пробегът през зимния период. Може би това трябва да се случи в новия правилник, който ще се върне към нещо малко по-стабилно по отношение на тестовете. По този начин ще се подготвим по добре за 2026 г.“
Наскоро отборите обсъдиха в Комисията на F1 възможността да им бъде дадена по-голяма свобода при използването на така наречените снимачни дни. По принцип всеки един тим може да използва два такива дни, за да измине дистанция от 100 км. По принцип тези дни често се използват за тестване на нови шасита.
„F1 има добър план занапред – да останем там, където сме и може би да добавим малко повече гъвкавост по отношение на снимачния ден. Не смятам, че трябва да увеличаваме разходите чрез добавяне на втори автомобил или с повече снимачни дни“, каза шефът на Мерцедес Тото Волф.
Who’s ready for some testing?!
Here’s a quick reminder of the line-up 👇#F1 #F1Testing pic.twitter.com/hEGpwTuVbe
— Formula 1 (@F1) February 23, 2023