Начало Избрани Щайнер: Това беше най-добрият тест, който някога сме имали

Щайнер: Това беше най-добрият тест, който някога сме имали

700
0
Гюнтер Щайнер, Хаас
Гюнтер Щайнер, снимка Хаас

Гюнтер Щайнер коментира тазгодишния предсезонен тест в Бахрейн. Шефът на Хаас определели изпитанията на пистата Сахир като най-добрите в историята на американския отбор като цяло.

Хаас направи общо 415 обиколки по време на тридневните тестове в Бахрейн от 23 до 25 февруари. Отборът на Джийн Хаас бе на четвърто място в класацията по брой изминати турове. Преди американците бяха единствени Алфа Таури, Уилямс и Ферари. За щастие изпитанията нямаха чести прекъсвания, което позволи на отборите за изпълнят предварителните си програми

Щайнер бе много впечатлен от представянето на Хаас и дори заяви, че това е бил най-успешният подготвителен период в историята на отбора в F1.

„Това беше най-добрият тест, който някога сме имали“, каза Щайнер. „Kолко червени флага имаше? Три? Всички правеха доста обиколки. Ако се обърнете към броя на туровете от изпитанията преди една година, ще видите, че досега никога не се е случвало подобно нещо.“

„Толкова съм изумен от това. Преди пет години имаше червен флаг на всеки два-три часа. Сега всички правим обиколки е  просто бум, бум, бум“, добави шефът на Хаас.

Щайнер призна, че Хаас е бил изправен пред ниска летва в предсезонните тестове в сравнение с миналата година.

„Ако се върнем към най-добрия тест, който сме имали някога – сега имахме най-добрия тест, защото миналата година беше най-лошият ни тест, тъй като бяхме паднали толкова много“, каза Щайнер.

„Тази година преминахме през пълната си програма. Загубихме няколко обиколки заради проблема с дроселовата клапа, който имахме, но той не беше толкова сериозен.“

„Момчетата получиха много информация. Този автомобил е еволюция на миналогодишния и не е напълно нов. Затова сега можеш да се учиш много по-бързо и знаеш какво ще срещнеш. Освен това на механиците им отнема по-малко време да правят неща и да променят в настройките за разлика от 2022-ра, когато всичко беше напълно ново“, допълни шефът на Хаас.

Междувременно Кевин Магнусен заяви, че е убеден в напредък на автомобила VF-23. Датчанинът даде пето време в последния ден тестове в Бахрейн и направи общо 219 обиколки

Хаас определено направи крачка напред. Бих казал, че това е нова ера за отбора, в която тепърва ще навлизане“, каза Магнусен.

„Вълнуващо е, защото се движим в правилната посока. Ще бъде вълнуващо да видим докъде ще стигнем. Всички в отбора виждат, че сме на добро място. Ние вървим напред и се приближаваме към постигането на целите, които имаме за отбора. В крайна сметка напредъкът на VF-23 мотивира всички в тима“, добави пилотът на Хаас.

Преди година Хаас се раздели с Никита Мазепин и руската компания за калиеви торове Уралкали. Американският отбор реши да предприеме този ход малко след началото на инвазията на Русия в Украйна.

12 месеца по-късно Хаас има нов титулярен спонсор- Moneygram, както и някои още по-светли перспективи пред себе си.

Щайнер реши да си припомни трудните времена и да прецени колко далеч е стигнал оттогава отборът и каква смелост е показал през около 12 месеца.

„Почти плача за това!. Преди няколко дни малко си поговорихме и си казахме, че трябва да помислим какво трябваше да направим миналата година по това време. Тогава си мислех: как, по дяволите ще можем да се измъкнем от тази дупка?“

„Защото ние продължаваме да падаме в дупки. Като се замисля, дори и сега не бих постъпил различно и отново бих предприел същите действия“, добави Гюнтер Щайнер.