Реалните резултати от дългосрочната програма на Макларън ще са видими след няколко години, смята Мика Хакинен. Финландецът, който спечели и двете титли през кариерата си във Формула 1 с тима от Уокинг, бе сред гостите в падока в Бахрейн, където Ландо Норис завърши 17-ти – на 2 обиколки от победителя Макс Верстапен (Ред Бул). Оскар Пиастри пък въобще не стигна до карирания флаг в дебютното си състезание за Макларън.
„Не мисля, че Макларън има много високи очаквания за тази година. Знаят, че хората в развойния им отдел, спонсорите и партньорите им са технологични гиганти. Те подкрепят отбора, но в екипа са наясно, че още не са на достатъчно добро ниво“, коментира бившият пилот.
„Макларън може и да постигне някакви резултати този сезон, но мисля, че реалното, истинското представяне ще го видим след няколко години. Макларън има дългосрочен план и добри партньори, с които да го изпълни“, допълни Хакинен
Хакинен коментира също така, че в Макларън има много ясно определен пилот №1.
„Норис е много бърз млад пилот. Постигнал е много или по-скоро демонстрира постоянно убедителни резултати. Супер талантлив е, няма спор за това. На същото ниво е като [Шарл] Льоклер, [Макс] Верстапен и [Карлос] Сайнц. Много високо ниво като скорост. В момента Ландо е пилот №1 в Макларън“, обясни двукратният световен шампион.
„Пиастри беше част от Алпин. Те похарчиха сериозни пари, за да кара за тях един ден, но той предпочете да отиде в Макларън. Но хората искат договори. Контрактът е това, което има значение. Няма място за чувства. (Хакинен има предвид, че през 2022 г. Пиастри така и не бе получил официално споразумение от Алпин – нито за резервен пилот, нито за опция за титуляр във Формула 1 – б.р.) Така или иначе мисля, че двамата ще са добри партньори. Вероятно ще са на десети един от друг. Това ще мотивира отбора да се справя добре. Хора като Зак Браун ще дадат на Пиастри време да се развие. Според мен няма да е подложен на натиск“, каза още Хакинен.
Норис каза, че Гран при на Бахрейн е била много трудна за него
„Имахме някои проблеми, с които трябваше да се справим и това реално не ни позволи да се състезаваме“, продължи британският пилот. „Опитах се да поддържам темпо възможно най-дълго в случай, че се появеше кола за сигурност или нещо подобно. Мисля, че темпото не е лошо. Просто имаше твърде много грижи в самата надпревара.“
Hard work never stops. We’ll be back pic.twitter.com/j4oqzORMHS
— Lando Norris (@LandoNorris) March 5, 2023
Пиастри не скри разочарованието си от отпадането
„Вървяхме доста добре след приличен старт и няколко хубави изпреварвания. Мисля, че до появата на проблема в електричеството се справяхме добре. Надявахме се смяната на волана да реши проблема, което за съжаление не се получи. Все пак колата като че ли имаше по-добро темпо в състезанието. Научих много, някои неща от състезателния уикенд във Формула 1 ги изживях за първи път. Нямам търпение за по-добро представяне в Саудитска Арабия“, каза австралиецът.
Amazing to make my #F1 debut – a childhood dream turned reality. Not the end we wanted. Gave it my all and was pretty reasonable race up to that point. Will be working hard with the team 🧡#OP81 #BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/dDrnrWwPr1
— Oscar Piastri (@OscarPiastri) March 5, 2023