Начало Автомобилни новини BMW X4 – по-малък не означава по-слаб

BMW X4 – по-малък не означава по-слаб

581
0
BMW X4

След успеха на спортния SUV X6 и на фона на ненамаляващия интерес към този тип автомобили в света, появата на по-малките модели X4 при BMW през 2015 г. не бе изненада, напротив – бе очаквано събитие.

X4 e по-къс, по-компактен, не така импозантен. Но пък е по-удобен в градовете. Моделът е базиран върху BMW X3, но демонстрира спортен характер и още по-висока динамика на управлението.

През 2016 г. в гамата му бе добавена топ версията X4M40i, която взимаме за тест и която в пълна степен разкрива, че размерът невинаги определя всички останали качества.

Външно колата има параметрите и на гамата X4 – дължина, ширина.

Моделът е по-нисък с 20 мм от X3 и е удобен за четирима, дори петима, но пътниците на задните седалки не бива да са твърде високи все пак, защото купе профилът има своите ограничения.

Купето съвсем не е неудобно, багажникът е малък, но с лекота товарим два чифта ски, обувки и куп якета и грейки, като удобно сваляме централната част на делимата в съотношение 40:20:40 облегалка на задните кресла.

В същото време, чисто стилистично, при Х4 спортният стил е подсилен, като типичната за BMW странична линия за пръв път е разделена на две. Първата част се издига динамично от арките на предните калници към дръжките на задните врати, докато втората част подчертава мускулестото излъчване на задните калници. Задната част е с L-образните задни светлини с LED техника и ексклузивен за Х4 дизайн и очертан дифузьор.

BMW X4 е с типичните за марката двойни фарове – по избор с LED технология – и LED фаровете за мъгла.

В нашия тестови модел впечатления правят уголеменият спойлер и допълнителните хромирани елементи под фаровете за мъгла, част от забележителния M-пакет.

Интериорът е също типичен за марката. Позицията зад волана е по-ниска в сравнение с X3, но все пак достатъчно висока, за да не се губи SUV превъзходството, което търсят мнозина. Интересна е обаче комбинацията на по-високия поглед и чисто спортното усещане, което колата предлага.

То започва от стегнатата позиция на тялото в седалките с високите им твърди бордове, преминава се през формата на обвития в кожа волан и се достига до самото пътно поведение на колата. Завършен вид му придава и специално модулираният звук от изпускателната система. Той впрочем е много по-осезаем отвън обаче, отколкото вътре в купето, което в нашия случай включва черна кожена тапицерия и на практика целия набор от електронни системи за свързаност и помощ. Connected Drive демонстрира желанието на BMW за лидерска позиция по отношение на свързаността между водача, автомобила и заобикалящата среда. Колата се предлага още с пълноцветен Head-Up дисплей, незаслепяващия асистент за дългите светлини и асистента при шофиране Plus, включващ предупреждение при напускане на лентата, активен автопилот с функция Stop&Go, превантивна защита на пешеходците, както и предупреждение при опасност от сблъсък, което при необходимост спира автомобила максимално бързо. Освен това чрез опционалните Connected Drive Services по желание могат да бъдат поръчани и иновативните услуги като информация за трафика в реално време (RTTI), Concierge Service или Remote Services. В BMW X4 удобно и оптимално могат да бъдат ползвани и Facebook, Twitter, персонализираното интернет-базирано радио AUPEO! или музикалните платформи като Napster и Deezer.

С две думи, пълно оборудване, което заедно с работата на задвижването създава усещане за неуязвимост на пътя. Двигателят е наистина забележителен – 2979 куб. см Twin Power Turbo 361 к.с. и максимален въртящ момент от 465 Nm. Скоростната кутия е автоматичната 8-степенна последна разработка и при сравнително умерено каране разходът, който засичам, е реално около 9 литра на 100 км, което е много близка стойност до представените по каталог 8,6 литра. При натискането педала на газта неизменно колата дръпва и ускорява още, дори при скорост от 160 км/ч. Силата е още по-осезаема при излизането от завоите и тук роля има и задвижването xDrive, което BMW развива вече 13 години и чиито реакции са мигновени при прехвърлянето на усилие преден-заден мост. При равномерно движение xDrive подава 40% от мощността към предната ос и 60% – към задната. Когато поради различно сцепление на отделните колела (мокра настилка, кал, сняг, лед) или промени в ситуацията на пътя (например прекалено висока скорост в завой) условията се изменят, това се разпознава от сензорите на DSC на автомобила. Въз основа на данните от сензорите (скорост, ъгъл на завъртане на волана, сцепление на колелата) управляващ блок изчислява подходящото разпределение на мощността между осите. Това разпределение е напълно променливо, така че при нужда близо 100% от цялата мощност могат да бъдат насочени към една от осите, и то толкова своевременно и чисто, че това не се забелязва. Разпределението на мощността се осигурява от многодисков съединител с електронно управление. Ускорението от място до 100 км/ч става за 4,9 сек!

При преминаването – особено на бързите завои по маршрута София – Бистрица – Железница, избирам режим Sport и движението става по-твърдо, но и по-сигурно, динамично, всъщност по-комфортно и за спътниците. Моделът е с M Performance спортно окачване със специфични настройки и увеличен позитивен страничен наклон на предните колела, адаптиран динамичен контрол на амортисьорите и по-мощна спирачна система. След това в долината преди Самоков се връщам към нормалния режим и дори еко и колата става спокойна и комфортна.

Накрая разглеждам ценовата листа и опциите, които включва тя. X4 М40i е логично сред скъпите модели, като цената му стартира от 128 700 лв., в която са включени дори М пакетът и велурени седалки. С всички пакети, с които е оборудван тестовият автомобил, цената се увеличава до 153 558 лв. с ДДС.

Тестът е публикуван в брой 201, февруари 2017 на ClubS1