Разходите във Формула 1 трябва да се намалят, за да могат отборите с по-малък бюджет да са равнопоставени на трите топ тима, мисли шефът на Лотус Ерик Булие.
Отборът от Енстън показва добро темпо и постоянство през настоящия сезон. Тимът е четвърти в генералното класиране при конструкторите, а Кими Райконен се намира на второ място при пилотите, като изостава с 38 точки от лидера Себастиан Фетел. Финландецът спечели още първото състезание в Австралия и записа общо 6 подиума за 10 състезания този сезон, а съотборникът му Ромейн Грожан се качи два пъти на почетната стълбичка. Развитието на колата и съответно поддържането на формата обаче включва и инвестиране на пари, а по-малките отбори като Лотус разполагат с ограничен бюджет.
– Проблемът е, че някои отбори като Ред Бул, Ферари и Мерцедес могат да си позволят да изразходват много (средства) за колата си. Ние не можем – каза Булие пред Аутоспорт. – За да запазим отбора конкурентоспособен, трябва да се придържаме към минимален бюджет, но този лимит е повече от приходите ни и затова нашите акционери допълват разликата. Да не забравяме, че в началото на 90-те един топ отбор харчеше може би около £40 млн., а до 2008 г. топ екипите харчеха £100 млн. Трябва да намалим тези разходи. Проблемът днес е, че 80% от отборите одобряват това, но 20% – не. Не мисля, че е честно само три тима да могат да си позволят (да са конкурентоспособни в) F1, затова трябва да намерим начин, по който да намалим разходите.
През юни съсобствениците на Лотус Гении Кепитъл продадоха 35% от акциите на отбора на инвестиционния консорциум Инфинити Рейсинг. Коментарите след това бяха, че тази сделка ще осигури бъдещото развитие на екипа, което е от значение и за оставането на Кими Райконен в отбора.
Булие призна, че след като всичко около споразумението с Инфинити Рейсинг е готово, тимът от Енстън ще е подсигурен финансово в дългосрочен план. Той също така е обнадежден, че разговорите, които се водят с ФИА за намаляване на разходите във Формула 1, ще дадат резултат:
– Доволен съм, че вървят дискусии във Формула 1 с ФИА. Обсъждаме, че искаме това (намаляването на разходите, б.а.) да се направи и да е част от правилата. Преди няколко седмици обявихме нов партньор. Това все още не е завършено, но е на път да стане. Щом това се случи ще дойде нова ера в Енстън, защото ще сме финансово подсигурени за много години на друго ниво. Все още не можем да харчим същите суми като Ферари и Мерцедес, но като отбор можем да осигурим нивото, на което в момента се състезаваме.