Гюнтер Щайнер няма да взима повече пилоти без опит в F1. Шефът на Хаас заяви, че не се изкушава да вземе някой новобранец, особено като се има предвид кризата, която преживя неговия тим през 2021 г.
Щайнер взе дръзко решение в края на сезон 2020. Тогава той реши да освободи Ромен Грожан и Кевин Магнусен. Двамата състезатели си партнираха заедно четири сезона и имат солиден опит в F1. На тяхно място Хаас привлече Никита Мазепин и Мик Шумахер. Руснакът бе избран от отбора на Джийн Хаас и заради връзките му с Уралкали. Компанията за калиеви торове стана титулярен спонсор на тима през 2021 г. Същевременно германският му колега стана шампион в поддържащата серия F2
За съжаление нито Шумахер, нито Мазепин успяха да спечелят някакви точки през сезон 2021. Двамата разполага и с неконкурентен автомобил, който на практика не бе развиван от 2020 г. Въпреки това Щайнер реши да ги запази в Хаас и през 2022 г.
Малко преди началото на сезон 2022 Хаас освободи Мазепин заради започналата инвазия на Русия в Украйна. Заедно с руския състезател си отиде и Уралкали. На негово място отборът нае отново Кевин Магнусен. Опитният датчанин изненадващо се върна в F1 след като прекара 2021 г. в IMSA и Индикар.
В края на миналата година Хаас освободи и Шумахер. Германецът така и не успя да оправдае очакванията към него и записа само две класирания в топ 10. Освен това той претърпя няколко тежки катастрофи, които струваха скъпо на скромния тим на Джийн Хаас.
Тази година Хаас разполага с най-опитния пилотски състав на грида. До момента екипът записа две класирания в зоната на точките. Първо Магнусен финишира десети в Джеда, докато новият му съотборник Нико Хюлкенберг завърши седми в Мелбърн.
Щайнер смята, че най-добрият начин Хаас да напредне е да разполага с пилоти, които знаят какво правят. По този начин той изключи възможността отново да привлече новобранец в своите редици.
„В момента нямам апетит за новак“ сподели Щайнер пред сайта racingnews365.com
„Ако ме питате сега, ще вземем опитни [пилоти]. S новаците винаги има риск и възможност да откриете изключителен талант. Но в момента това, от което се нуждае нашия отбор, са опитни пилоти, които да изведат тим напред, защото той все още се нуждае от развитие.“
„Все още сме най-младият отбор в F1. Другите стават все по-добри и по-добри, а ние трябва да ги следваме и дори да ги настигнем. Най-добрият начин да наваксаш е с хора, които знаят какво да правят – а това са пилоти, които са го правили [в средата на полето] като Нико. Той го е правил в повече от един отбор, които са работили в средната част на стартовата решетка. Ето затова ние се опитваме да получим неговия опит и неговите съвети“, добави шефът на Хаас.
Преди няколко дни Щайнер каза, че не бърза да предлага нов договор на Хюлкенберг. Шефът на Хаас също така не е решил какъв ще бъде пилотския състав на тима за 2024 г.
Един от вариантите за Хаас е Даниел Рикиардо. Австралиецът остана без титулярно място след като бе освободен от Макларън. В момента той е резервен пилот на Ред Бул. За момента Рикиардо така и не разкрива дали ще опита да се върне на стартовата решетка догодина.
Щайнер коментира тази тема и не изключи напълно възможността австралиецът да се присъедини към неговия отбор в бъдеще.
„Малко е рано да се говори за замяна на пилоти, които са участвали само в три състезания. Всъщност не знам какво иска да прави Даниел с живота си“, обясни Щайнер.
„Той трябва да види какво иска да прави. Може би на някакъв етап ще ни попита дали имаме място за него. В момента сме фокусирани върху нашите пилоти и им даваме най-добрата възможност да направят това, което трябва да направят. Нека да видим къде се намираме след шест-осем месеца и кога ще трябва да вземем тези решения“, добави шефът на Хаас.
Вчера бе премиерата на книгата на Щайнер, която носи името „Оцеляваш, за да караш.“ В нея шефът на Хаас описва най-вече работата си в F1 и отношенията си с различните състезатели на екипа.
A man in demand!
Plenty of stories for Guenther to tell today on his various radio appearances on book launch day 📕#HaasF1 pic.twitter.com/oWwjhdzLDg
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 20, 2023