Екипът на Ферари все още има проблеми с аеродинамичните тунели, признаха от Скудерията по време на уикенда за Гран при на Унгария. Отборът имаше сериозни грижи с връзката между данните от тръбата в Маранело и получаваната на писта информация. Заради тях съоръжението бе затворено през октомври 2012 г., за да бъде обновено и пренастроено.
През времето, докато по тунела се работеше, Ферари правеха изпитания в Кьолн (Германия) в базата на Тойота Моторспорт, където преди време се помещаваше тимът за Формула 1.
– Ситуацията е трудна. Все още се борим (с аеротунела). Работим в друга тръба, а имаме и нашата. Това е проблем. Трудим се по него и ще оправим нещата – заяви отговарящият за тазгодишния болид конструктор Симоне Реста.
Той очаква до края на лятото да има подобрение в това отношение, което съответно да се отрази и на поведението на колите на писта.
Ферари имаха сериозни проблеми в началото на сезон 2012 г. (победата на Фернандо Алонсо в Малайзия бе постигната при по-различни обстоятелства). След като поредица крила и други компоненти за F2012 не проработиха според очакванията, а и поведението на автомобила като цяло бе далеч от търсеното, бе проведено разследване и аеротунелът – посочен за източник на грижите. Съмнения относно достоверността на данните от тръбата имаше още по-рано, но решителни действия бяха предприети едва в края на миналата година.
– Повечето ни грешки бяха в аеродинамиката и трябваше първо да разберем какви са, за да можем след това да ги решим – коментира по време на предходния сезон техническият директор Пат Фрай. – Още от първия тест колата не се държеше според очакванията. По принцип всички имат грижи са напасването на данни, но нашите бяха по-големи. Колкото повече променливи има, толкова по-голям е шансът да се объркаш. А ако работиш с резултати от два различни източника, става още по-трудно да се справиш.