Шарл Льоклер вероятно има клауза за представяне в договора си с Ферари и съответно би могъл да го прекрати предсрочно, ако тя не е изпълнена, смята Хелмут Марко. Съветникът на Ред Бул заяви пред Sport1 също така, че слуховете относно евентуално присъединяване на Карлос Сайнц към Ауди понастоящем изобщо не са най-големия проблем на Скудерията.
„В наши дни кажи-речи всеки може да напише нещо онлайн. Новините вече не могат да се проверяват. Защо обаче Ферари да иска да се раздели с Карлос? Няма никакъв смисъл. Карлос върши добра работа. Ферари има други проблеми, по-сериозни, отколкото да мисли за Сайнц.“
„Що се отнася до Льоклер, там вероятно има клауза за представяне – те са общоприети в наши дни. Най-грубо казано това е условие, че даден пилот трябва да има определен брой точки в даден момент от сезона. Обикновено става дума за края на лятото. И това е условие за автоматичното подновяване на договора. Ако ситуацията не е такава и двете страни имат опция да прекратят контракта“, обясни Марко
„Точно поради тази причина Себастиан Фетел толкова лесно успя да отиде във Ферари през 2015 г.“, допълни австриецът, който вдругиден навършва 80 години.
Коментарът е във връзка с информациите, че Льоклер води разговори с Мерцедес. Това твърди италианският журналист Лео Турини. Според него дискусиите били публична тайна.
Марко коментира и друг слух, според който Себастиан Фетел може да се върне във Формула 1, но не като пилот, а на неговата позиция – като съветник и консултант в Ред Бул.
За евентуално освобождаване на австриеца се говори малко след като ръководството на концерна Ред Бул се смени след смъртта на Дитрих Матешиц
„Мога само да кажа, че ще съм с Ред Бул в Залцбург в сряда. Този въпрос не е в дневния ред. Лично моето предимство пък е независимост, тъй като притежавам много хотели. Ако мога да съм с най-добрия пилот – в случая [Макс] Верстапен, както е в момента, то оставката не стои на дневен ред. При друг пилотски тандем и моята ситуация ще е различна“, каза още Марко.
Charlesplaining 😆 pic.twitter.com/kNgiozjNjD
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 25, 2023