Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще налагат наказание 10 места назад на грида за грешки при питстоповете

Ще налагат наказание 10 места назад на грида за грешки при питстоповете

55
0
Хунгароринг

Отборите от Формула 1 ще получават наказание – преместване с 10 места назад на стартовата решетка, ако пуснат кола от бокса с недозавито колело. Това е поредната мярка, която се въвежда след случая с Ред Бул-а на Марк Уебър по време на Гран при на Германия. Тогава недобре закрепено задно дясно колело излетя и удари оператор на FOM, който се отърва със счупени ключица и две ребра.

ФИА са уведомили екипите за новата система за санкции днес в Унгария.

На пистата до Будапеща бе обсъждан и вариант за налагане на минимално време за провеждане на спиране в бокса. Това не получи никаква подкрепа от когото и да е.

След инцидента на Нюрбургринг бяха въведени поредица ограничения за достъпа на представители на медиите в питлейна. Правилата са много строги и включват предварително подаване на молба. Журналисти, фотографи и оператори ще преминават през съвсем нов, сложен процес на одобрение за достъп до питлейна, който ще се провежда преди самия състезателен уикенд. За квалификацията и състезанието е забранено да присъстват там.

Предстоящият уикенд на Хунгароринг е и първият, когато ще се изпълнява правилото за ограничение на скоростта в питлейна на 80 км/ч през всички сесии, квалификацията и надпреварата.

Фелипе Маса обаче изказа мнение, споделяно от повечето засегнати от забраните хора: че е по-добре да се направят спиранията в бокса по-сигурни, а не да се стига до крайности при определяне на достъпа и скоростта.

Според мен проблемът не бе породен от скорост. Случилото се стана, защото някой не е монтирал колело на болида. Това определено е опасно. Независимо дали колата върви с 80 или 100 км/ч, гумата ще засили много, ако изпадне. Това е (конкретният) проблем. В момента питстоповете са около две секунди и нещо, което означава, че грешките са по-големи от преди. Те трябва да бъдат направени по-сигурни – не само за пилота зад волана, но и с оглед на всички останали хора наоколо. По-малко присъствие е ОК, но онова колело можеше да удари не оператора, а механик. При всички положения е опасно – обясни бразилският състезател на Ферари.