Пирели трябва да предостави нова спецификация на своите гуми в уикенда за Гран при на Великобритания. Според информация на британския сайт motorsport.com, италианската компания предлага въвеждането на смеси с различна конструкция. Целта на Пирели е справяне с внезапното повишаване на скоростта на автомобилите от F1.
ФИА въведе някои промени в техническите правила за 2023 г. Целта на федерацията бе свързана с елиминиране на подскачането. Неприятният феномен се появи след влизането в сила на новите разпоредби преди малко повече от година
Очакванията бяха промените да забавят автомобилите, но всъщност постигнаха точно обратното. До момента повечето от отборите постигат значителен напредък и разполагат с болиди, които генерират повече притискаща сила. Затова от Пирели смятат, че има смисъл да се намесят и да въведат нова спецификация на гумите, която ще дебютира в уикенда на Силвърстоун.
Този ход не се прави от съображения за безопасност. Това е свързано по-скоро за да се гарантира, че няма да има проблеми с гумите в бъдеще. Очаква се новите смеси да бъдат идентични с тези, които се използват в момента, но с по-здрава конструкция.
От Пирели са наясно с постиженията, които отборите постигат с автомобилите си. Според различни източници, нивата на притискане, които се постигат сега, са близки с очакваните за края на настоящия сезон.
В допълнение, драматичното подобрение на времето за обиколка в Маями показа, че автомобилите ще стават все по-бързи след като отборите тепърва ще въвеждат доста актуализации.
От Пирели са водили няколко дискусии с ФИА. След това италианците са решили да предприемат действия, за да избегнат риска от проблеми с гумите на писти като Силвърстоун, Спа, Зандвоорт и Сузука. Ексклузивният доставчик на гуми за F1 е предложил на ФИА да въведе нова конструкция гуми. Очаква се тя да дебютира в уикенда за Гран при на Великобритания в началото на юли.
Съгласно Техническия правилник на F1 всяка промяна в конструкцията по време на сезона трябва да премине през официален процес. Друг вариант е тя да бъде одобрена от отборите, или пък да бъде наложена от съображения за безопасност. Член 10.8.3 гласи, че след като спецификацията на гумите е определена за сезона, тя: „няма да бъде променяна без съгласието на Комисията на F1. Независимо от горното, ФИА може да реши да промени спецификацията на гумите по време на сезона на шампионата от съображения за безопасност, без никакво предизвестие или забавяне.“
За да бъде одобрена от Комисията на F1 за тази година, промяната се нуждае от подкрепата на осем от десетте отбора на решетката
Планът на Пирели за Гран при на Великобритания се очаква да бъде осъществен. Има обаче един въпрос- кога отборите ще могат да ги изпробват, тъй като Пирели има желание да гарантира, че новите гуми ще бъдат изпробвани предварително.
Следващото състезание в Имола ще се провежда с различен набор от правила за гумите като част от оценката на тяхната устойчивост. В същото време Монако не е логично място за оценка на гумите като се има предвид характеристиките на градското трасе.
Най-логичните варианти за тестване на новите продукти на Пирели са уикендите в Испания и Канада. В Австрия ще се проведе втория спринтов уикенд. Така на практика не е възможно да се тестват гуми.
По време на уикенда в Маями Марио Изола заяви, че подобрението от близо две секунди спрямо миналата година е било поразително. Италианецът посочи, че част от него се дължи на новоположения асфалт.
Изола също така каза, че отборите са направили тазгодишните автомобили по-бързи, въпреки че се е очаквало промените в пода да ги забавят.
„В края на миналата година обсъждахме новите правила. Вярвахме, че болидите вероятно щяха да са малко по-бавни. Нека приемем, че са с половин секунда по-бавни заради новите правила. Но в крайна сметка те са по-бързи, защото имаме една година развитие, която трябва да вземем предвид“, коментира Изола.
През юли F1 трябва да гласува дали да премахне подгряващите одеяла от 2024-та. Плановете на световния шампионат за премахването на подгряващите покрития на гумите на Пирели ще бъдат подложени на окончателно гласуване. То се ще се проведе след уикенда във Великобритания. В него ще участват ФИА, отборите от F1 и FOM.
There were two phases of @Max33Verstappen‘s hard tyre stint that won him the #MiamiGP 🧐 #Fit4F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 9, 2023