Начало Избрани F1 и DHL ще използват камиони с биогориво в европейските стартове

F1 и DHL ще използват камиони с биогориво в европейските стартове

478
0
DHL biofueled trucks 2023
снимка, F1

F1 и DHL ще използват камиони с биогориво в европейските стартове. Очакванията на двете компании са свързани с намаляването на вредните емисии с поне 60 % в сравнение със стандартните горива. Това е поредна стъпка на световния шампионат, която цели елиминирането на въглеродния отпечатък до 2030 г.

DHL е един от най-дългогодишните партньори на F1. Германската логистична компания работи със световния шампионат почти четири десетилетия.

Новият автопарк на F1 и DHL се състои от 18 нови камиона с гориво HVO100 (хидротретирано растително масло), които ще изминат около 10 600 км по време на европейските състезания на кампанията.

Камионите на F1 и DHL са оборудвани с GPS за наблюдение на разхода на гориво и оптимизиране на по-ефективни маршрути. Така те ще намалят изхвърлянето на въглеродните емисии в атмосферата. Същевременно камионите ще запазят същото ниво на производителност по отношение на товароносимост и изминато разстояние като дизеловите си аналози. Освен това те ще осигурят по-безопасен и по-устойчив процес на снабдяване.

Сътрудничеството между F1 и DHL в областта на камионите, задвижвани с биогориво, е най-новата иновация в спорта за въвеждане на по-устойчиви логистични решения като част от усилията за постигане на нулеви въглеродни емисии до 2030 г.

Това е резултат от поредица инициативи на DHL. Тук се включват преминаване към засилено дистанционно излъчване, тестване на възможностите за мултимодален транспорт. Примери за това са сухопътен и океански транспорт, както и препроектиране на товарни контейнери, които да се монтират на по-ефективните самолети Боинг 777. Това на свой ред намалява въглеродните емисии с 18% в сравнение с традиционния самолет Боинг 747

Този ход идва в момент, когато F1 продължава да прави стъпки към въвеждането на усъвършенствано устойчиво гориво през 2026 г. Тогава в F1 ще се използват хибридни двигатели от следващо поколение. Те трябва да донесат значителни ползи за по-широката автомобилна и транспортна индустрия с възможностите за използване на резервни части.

„Ние сме спорт, който работи в глобален мащаб. DHL играе решаваща роля при провеждането на състезанията. Компанията ни помага да се справим с логистичното въздействие, което имаме като световен шампионат“, каза ръководителят на екологичното, социалното и корпоративното управление (ESG) на F1 Елън Джоунс.

„F1 и DHL непрекъснато търсят по-устойчиви решения. Чрез иновации като камионите с биогориво можем да направим следващата стъпка напред в намаляването на въглеродните си емисии. Надяваме си да постигнем целта си за устойчивост и да бъдем с нулеви въглеродни емисии до 2030 г.“

„Чудесно е да видим, че партньори като DHL споделят същия стремеж и ангажимент за създаване на по-устойчива F1“, добави Джоунс.

„Партньорството ни с F1 показва общата ни отдаденост на устойчивостта и намаляването на въглеродния отпечатък“, заяви ръководителят на глобалния маркетинг на DHL Арджан Зисинг

„Непрекъснато се стремим да направим логистиката по-устойчива. Затова сме развълнувани, че тази година ще представим първия парк от камиони, работещи с устойчиво гориво. Като лидер в областта на екологичната логистика, 18-те камиона допринасят за създаването на флота на DHL с по-ниски емисии. По този начин показваме на нашите фенове и клиенти, че е възможно да пренасяме вълнуващите състезания от F1 по целия свят по устойчив начин“, каза още Зисинг.

„Всеки камион може да превозва до 40 тона и да изминава до 3500 километра с един резервоар от 1000 литра“, обясни директорът на DHL Motorsport Logistics Паул Фаулър. „В европейския етап от F1 камионите се движат изцяло с HVO100. Това е биогориво от второ поколение, отговарящо на стандарта EN15940 за парафинови горива, както и на изискванията за гориво, което може да се използва в автомобилите.“