Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари с първа двойна победа в Монако от 2001 г.

Ферари с първа двойна победа в Монако от 2001 г.

79
0
Себастиан Фетел

Ферари спечели двойна победа в Монако за първи път от ерата Шумахер, в която през 2001 г. за последно на първо и второ място в Монте Карло финишираха Михаел и Рубенс Барикело. Победата днес бе за Себастиан Фетел, а втори остана Кими Райконен, като немският пилот излезе напред с по-късно спиране в бокса и ключови бързи обиколки в края на първата серия.

Трети на подиума се качи Даниел Рикиардо, който както и победителят, спря по-късно в бокса и така изпревари Валтери Ботас (Мерцедес) и Макс Верстапен с втория Ред Бул. С отлично каране шести завърши Карлос Сайнц (Торо Росо), който не позволи в края на Люис Хамилтън да го изпревари. Англичанинът стартира едва 13-ти след ужасната квалификация вчера и седмото място му донесе все пак важни точки.

Стратегията на Ферари получи иронични подмятания и аплодисменти в пресцентъра, но темпото на Фетел и сериите му и с двата типа гуми бяха отлични и при всички случаи успехът на германеца е изключително важен в голямата битка с Хамилтън. Точки взеха още Ромен Грожан, който завърши осми, Фелипе Маса и Кевин Магнусен с втория болид на Хаас.

На старта само пилотите на Заубер решиха да започнат състезанието с гуми суперсофт, всички други бяха с ултрасофт – първите 10 на грида бяха с тези от Q2, а почти всички останали – с нови. След нови промени в колата Дженсън Бътън тръгна от пита и също трябваше да започне с ползван ултрасофт от вчера. Температурата на асфалта бе малко по-ниска от вчера – 49 градуса.

На старта всички преминаха чисто през Сен Дево. Кими поведе, следван от Фетел, Ботас, който бе атакуван от пилотите на Ред Бул, но Верстапен и Рикиардо останаха след него. Зад тях бяха Сайнц, Перес, Грожан, Магнусен, Хюлкенберг, Квят и Хамилтън, спечелил една позиция на старта, минавайки пред Вандоорн.

Още в самото начало Паскал Верлайн и Бътън спряха, за да сменят стартовите си гуми и една не се удариха, като инцидентът бе разследван от рейсконтрола и пилотът на Заубер получи наказание от 5 сек за опасно излизане.

В първите десетина от 78 обиколки Кими направи два-три рекорда и се измъкна на 1,7 сек пред Фетел, а на 3,1 зад Себ бе Ботас. Зад гърба му на по-малко от 2 сек бе Верстапен. В това време Питър Бонингтън успокояваше Хамилтън, че състезанието тепърва предстои. В деветата обиколка Фетел на свой ред направи рекорден тур, но Райконен бе вече на 2,1 сек. След още няколко тура Себ отново записа рекорд и дистанцията бе 1,8 сек. След първите 12 обиколки Хамилтън оставаше на 1,2 сек зад Квят – 12-и.

В 16-ата обиколка повреда в скоростната кутия спря Нико Хюлкенберг, който се движеше десети, но блокира колата си на Портие на влизане в тунела. На пистата имаше сигнали за сигурност, а Перес пръв от пилотите спря в бокса за смяна. В това време Райконен водеше след 18 обиколки с 1,5 сек пред Фетел, на 5,2 сек бе вече Ботас. Зад него на 2,3 сек бе Верстапен, а Рикиардо малко изостана на 3,5 сек от съотборника си. Хамилтън се придвижи с две места до десето място, на 1,9 сек зад Квят. Руснакът се оплака от проблеми с работата на мотора, а Люис – от задните гуми.

След 23-ата обиколка Фетел се доближи на 1 сек от Кими, който губеше във втория сектор, но веднага вдигна темпото и се отдалечи на 1,1 сек, като двамата застигнаха Бътън и Верлайн с обиколка и разликата падна под секунда, но само докато изпреварят Дженсън. При изпреварванията Ботас плътно доближи Фетел, с надежда да изпревари поне едното Ферари и някак да ги постави под напрежение при евентуална размяна на позициите, но реално се бореше с пилотите на Ред Бул!

След 30 обиколки картината изглеждаше без промяна. Райконен водеше с 1,5. Ботас бе на 3,5 зад Фетел. На още 1,5 сек бе Верстапен и на още 2 Рикиардо. Хамилтън оставаше на 1,5 сек зад Квят, като големите губещи до този момент бяха Хюлкенберг и Перес. В 32-ата обиколка за смяна на гуми спря Верстапен, а веднага след него и Ботас, който остана пред холандеца. Така бяха открити същинските смени на гуми, като всички заменяха ултрасофт със суперсофт. Фетел доближи Кими на 0,9 сек и Райконен спря в 34-ата обиколка. Върна се на пистата трети зад Фетел и Рикиардо, като Себастиан и Даниел дадоха всичко, за да спечелят ключово време с по-късните си спирания.

Четвърти, също без стоп бе Сайнц. След 36-ата обиколка Фетел бе пред Кими на 19,7 сек и пистата бе чиста пред него. Фетел записа веднага още една рекордна обиколка, а Сайнц и Рикиардо спряха в бокса. Дистанцията между Фетел и Кими бе вече 20,1 сек и германецът спря за гуми и излезе пред Кими! В това време с късния си стоп Рикиардо вече бе трети пред Ботас и Верстапен, който трудно сдържа разочарованието си по радиото. Хамилтън се движеше шести, без да е сменил гуми. Зад него бе Вандоорн и спиралият Сайнц. Пилотите на Форс Индия имаха проблеми и със спукана гума на Окон, което съвсем обърка състезанието им.

В челото след 43 тура Фетел имаше аванс от почти 5 сек, на 6,2 бе Рикиардо, а на още 7,6 Ботас и Верстапен. В 47-ия тур и Хамилтън спря за смяна и се върна на пистата седми зад Сайнц на над 7 секунди.

Напред Фетел демонстрира отлично темпо и поведе до 50-ата обиколка с над 10 сек пред Кими, Рикиардо бе на 4,5 зад финландеца, а на още 10 беше Ботас. В следващите обиколки Даниел имаше по-добра скорост от Кими Райконен, който имаше видимо по-лошо темпо от Фетел със суперсофт и вероятно съхраняваше техниката. Пилотите бяха предупреждавани, че асфалтът се разпада на първия завой.

В 60-ата обиколка в битка в дъното Дженсън Бътън атакува на Портие Верлайн, стигна се до контакт и германецът се заби под 90 градуса на левите си гуми в огражденията. За радост бе добре, а на пистата се появи кола за сигурност, която намали темпото и разликите. Пилоти като Перес и Маса спряха за вторите си смени, но в челото промени нямаше. Верстапен обаче използва да направи също втора смяна и да атакува Ботас.

Зад колата за сигурност младият Строл се оплака, че спирачките изстиват и ще се удари при рестарта, но точно когато колите бяха пуснати да заемат местата си в колоната Ериксон с втория Заубер се удари на Сен Дево и сейфти карът остана още малко.

В челото след 43 тура Фетел имаше аванс от почти 5 сек, на 6,2 бе Рикиардо, а на още 7,6 Ботас и Верстапен. В 47-ия тур и Хамилтън спря за смяна и се върна на пистата седми зад Сайнц на над 7 секунди.

Напред Фетел демонстрира отлично темпо и поведе до 50-ата обиколка с над 10 сек пред Кими, Рикиардо бе на 4,5 зад финландеца, а на още 10 беше Ботас. В следващите обиколки Даниел имаше по-добра скорост от Кими Райконен, който имаше видимо по-лошо темпо от Фетел със суперсофт и вероятно съхраняваше техниката. Пилотите бяха предупреждавани, че асфалтът се разпада на първия завой.

В 60-ата обиколка в битка в дъното Дженсън Бътън атакува на Портие Верлайн, стигна се до контакт и германецът се заби под 90 градуса на левите си гуми в огражденията. За радост бе добре, а на пистата се появи кола за сигурност, която намали темпото и разликите. Пилоти като Перес и Маса спряха за вторите си смени, но в челото промени нямаше. Верстапен обаче използва да направи също втора смяна и да атакува Ботас.

Зад колата за сигурност младият Строл се оплака, че спирачките изстиват и ще се удари при рестарта, но точно когато колите бяха пуснати да заемат местата си в колоната Ериксон с втория Заубер се удари на Сен Дево и сейфти карът остана още малко.