Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Един ден искам да карам на Льо Ман. Беше невероятно изживяване...

Льоклер: Един ден искам да карам на Льо Ман. Беше невероятно изживяване и страхотен успех на Ферари

1505
0
Ферари 24 часа на Льо Ман
снимка: Ферари

Шарл Льоклер лично преживя успеха на Ферари при завръщането на марката в най-високия клас на състезанията за издръжливост. Скудерията участва в 24 часа на Льо Ман, а екипажът с №51 Антонио Джовинаци, Алесандро Пиер Гуиди и Джеймс Каладо спечели тазгодишното издание на легендарната надпревара. Този триумф е първи за Ферари в денонощното състезание от 1965 г. насам. Вторият автомобил на екипа финишира пети. Пилотът на компанията във Формула 1 пък сподели, че определено иска един ден да кара в 24 часа на Льо Ман.

„Това е невероятно събитие. Със сигурност един ден искам да го отметна. Не знам кога ще стане. Сега съм просто невероятно горд с това, което постигна Ферари. Беше съвършено невероятно“, коментира Льоклер

„Чувството е абсолютно изумително. Изключително постижение е Ферари да спечели след толкова много години. Невероятно е. Второто Ферари имаше малшанса да изгуби прекалено много време заради удар на камък в един от радиаторите.“

„За първи път бях на Льо Ман – много исках да подкрепя отбора ни и победата ме радва неимоверно. А и беше невероятно изживяване“, каза още Льоклер, който гледа директно на трасето.

Самият Льоклер ще кара в края на тази седмица в Канада, където е следващият кръг от световния шампионата на Формула 1

Ферари има сериозни проблеми в Гран при. Льоклер е едва седми в генералното класиране при пилотите с 42 точки от 7 надпревари. Най-доброто му класиране досега е подиум в Азербайджан. Има и две отпадания. В Испания Ферари извади пакет с новости за болидите SF-23 и имаше големи очаквания за тези компоненти. Реално обаче не постигна никакъв напредък. Запитан защо е толкова трудно развитието на колата, Льоклер опита да даде обяснения.

„Колата ни е… Не е като предницата да ни е нестабилно и да мога да посоча това едно нещо като проблем. С едни гуми предната част е дестабилизирана. Със следващ комплект от същата смес е нестабилна задницата. Аз като пилот върша абсолютно едно и също нещо, резултатът е различен. Поведението е крайно непостоянно. Много е трудно да се работи така. Особено когато карането ти не се променя, но колата върви по различен начин“, каза Льоклер.