Люис Хамилтън и Джордж Ръсел финишираха седми и осми в Гран при на Австрия. Седемкратният световен шампион имаше сериозни проблеми. Бе санкциониран с 5 секунди за системно нарушаване ограниченията на трасето. Освен това още по време на състезанието каза, че колата му не завива и се пързаля. Според Хамилтън промяна в настройките, целяща балансиране на неговия Мерцедес F1 W14, е довела до лошото поведение на болида.
„Денят не бе от най-добрите. Не очаквахме да сме толкова бавни, колкото бяхме в състезанието и изобщо представянето ни този уикенд бе изненадващо. Все още нямаме отговор защо се получи така, но на тази писта се видяха определени области, в които имаме нужда подобрение. Върху това ще се съсредоточим“, отбеляза Хамилтън
„Знаехме, че задната част не е достатъчно стабилна. Затова взехме много от предното крило, за да балансираме нещата. Определено имах сериозни проблеми в отделни завои, особено в десети. Пързалях се и нищо не можех да направя. Затова имах такъв проблем с лимитите на трасето. И при двете спирания в бокса добавяхме по малко към предното крило и нещата полека се стабилизираха, но до последно карането бе истинско предизвикателство“, допълни Хамилтън.
Ръсел също използва думата предизвикателство, коментирайки представянето си на пистата Ред Бул Ринг.
„Темпото ни не бе такова, каквото очаквахме. След вчерашния ден се надявах на нещо повече в тази Гран при. Сигурен съм, че ще анализираме всичко относно представянето си тук. Колата е същата като в Барселона, където летяхме. Затова е необходимо да разберем какво се обърка. В момента болидът определено не се усеща така, както искаме. Много е нестабилен и усещането този уикенд дори бе малко по-лошо от друг път“, обясни Ръсел.
По-младият английски пилот посочи, че „очевидно представянето зависи от конкретната писта“.
„Колата нямаше скорост днес. Бих казал, че беше много труден ден. Нямам представа защо темпото липсваше. Все още не сме разбрали“, каза и шефът на Мерцедес Тото Волф
По отношение лимитите на пистата той нямаше никакви забележки относно рейс контрола.
„Стюардите си вършат работата, така постановяват правилата. Единият вариант е да се върнем към предишните бордюри (т.нар. sausage kerbs – б.р.) и тогава отборите и пилотите няма да могат да се оплакват ако си потрошат колите. Или просто да разрешат на всички да правят какво искат. Това е другото решение. Така правят в някои надпревари в Съединените щати“, допълни Волф.
A bruising day in Spielberg but we have a chance to make it right in a few days at Silverstone. pic.twitter.com/dfJzPdRvb2
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 2, 2023