Новият турбодвигател V6 1,6 л на Рено за Формула 1 може да се използва и за Льо Ман. Алпин се завърна в легендарната 24-часова надпревара за издръжливост и успешно изпълни първата си цел – да финишира. Главният оперативен директор на Рено Карлос Таварес пък разкри, че няма да възрази срещу идеята новият агрегат да стане основа за мотор с по-широка употреба, след като се докаже в Гран при.
– Със сигурност няма да правим (автомобил за категорията) LMP1 – това не е в духа на Алпин. Историята на Алпин винаги се е отъждествявала с тази за битката на Давид и Голиат. Единственото, което ще проучим, е евентуално да доставяме за LMP1 производен на двигателя на Рено за F1. При новите ограничения във Формула 1, двигателите ще изминават 5000 км, а това е доста близо до дистанцията на Льо Ман – обясни Таварес. – Някои хора вече дойдоха да ме видят по този въпрос, защото ме познават и знаят, че съм фен на автомобилния спорт. Ще разгледаме ситуацията отново, след като демонстрираме колко конкурентоспособен е моторът в F1 през 2014-2015 г. Не смятам, че нещо би могло да се случи с този мотор и надпреварите за издръжливост преди 2016-та.
Алпин участваха тази година с LMP2 екипа на Сигнатех в 24 часа на Льо Ман. Екипажът завърши девети в класа си и ще се надбягва и в европейските серии Льо Ман. Пряка конкуренция в състезанието им бе отборът на Катерам. С едноименния автомобилен производител Рено създадоха специална фирма за производството на Алпин във Франция. Според Таварес в случая няма конфликт на интереси:
– Джойнт венчърът ще се съсредоточи върху инженерната част и производството. Ако и Алпин, и Катерам искат да промотират автомобилите си на една и съща арена, това не ме притеснява. Между двете коли така или иначе има сериозна разлика.