Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рос Браун мисли, че ситуацията с тестовете в F1 трябва да се...

Рос Браун мисли, че ситуацията с тестовете в F1 трябва да се изясни от ФИА

61
0
Нико Розберг

Положението с тестовете във Формула 1 трябва да се изясни от Световната автомобилна федерация, мисли шефът на Мерцедес Рос Браун.

От известно време отборите (а и Пирели) искат тестовете през сезона отново да се върнат, като за момента има вероятност това да стане догодина след сериозните промени в двигателите и автомобилите.

Рос Браун смята, че в момента точките в спортния правилник на Формула 1, касаещи тестовете, могат да бъдат заобиколени и не е определено достатъчно ясно какви изпитания могат да се правят. Пример за това са снимачните дни, на които отборите могат освен да заснемат видеото си, и да тестват нови компоненти по своя автомобил. Освен тях всички екипи от F1 имат право на четири еднодневни 1000-километрови теста на права линия през сезона.

В момента ФИА разглежда целия проблем, а не само този специален казус (теста на Мерцедес с Пирели, б.а.). Отборите проведоха снимачни дни на Идиада. Можете ли да ми обясните това? Целият въпрос с тестовете се изплъзна през годините и сега има нужда от коригиране. Всички трябва да имаме ясна картина на облагите за всекиго. ФИА ще използва тази възможност, за да поднови правилата за всички изпитания и други дейности, които отборите правят, въпреки че следващата година ще е малко по-лесно, отколкото в момента, защото се очаква да има организирани пълни тестове – коментира шефът на Мерцедес.

Очаква се световният моторспорт съвет на ФИА да направи първите корекции по въпроса, гласувайки предложение, което да върне тестовете по време на сезона през 2014 г. В него са планирани четири двудневни изпитания, които ще се проведат седмица след някои европейски състезания.

Според Браун трябва да се преразгледат и правилата за тестове във въздушните тунели. В момента отборите имат право да заменят всеки от позволените 1000-километрови изпитания на прав участък с един четиричасов тест в аеротунела, на който моделът на автомобила да отговаря 100% на реалните размери. Иначе моделът трябва да е не по-голям от 60 % от пълния размер. 

ФИА ще прекара повече време в преглеждане на тези сфери, тъй като това са дейности, странични от конкретни събития, на които трябва да има контрол и проверки. Други неща също влизат в компетенциите на ФИА като аеродинамичните изпитания. ФИА ще се увери, че всички ще бъдат равнопоставени – допълни Браун.