Ландо Норис финишира на седма позиция в състезанието за Голямата награда на Белгия. Пилотът на Макларън определи надпревара на Спа като „ужасна“. Норис също така каза, че е бил доста объркан от развитието на последния старт преди лятната пауза.
Норис потегли от седма позиция в състезанието на пистата „Спа“. Британецът видя отблизо как неговият съотборник Оскар Пиастри бе пристиснат от Карлос Сайнц (Ферари). В резултат на това австралиецът получи сериозни поражения в своя болид и отпадна, докато Сайнц изостана
Инцидентът трябваше да даде на Норис възможност да навакса някои позиции. Вместо това състезателят на Макларън загуби още няколко позиции заради ниската топ скорост на неговия болид. Така Норис влезе в бокса в петата обиколка и се върна на трасето с гуми хард.
За нещастие, от Макларън взеха грешното решение, тъй като Норис нямаше темпо с твърдите гуми на Пирели. Младият британец потъна в класирането и в един момент се озова на една последните позиции в надпреварата на Спа.
„Състезанието на Спа беше ужасно. Това е най-честния ми отговор. Просто се въртяхме в един кръг, в който не можехме да натискаме достатъчно в средния сектор заради колите пред нас“, сподели Норис.
„Хората [зад нас] трябваше да вдигат газта на Червената вода, тъй като бяхме толкова бавни. Всъщност другите ме изпреварваха още преди началото на DRS зоната“, продължи пилотът на Макларън. „Едва се движех на осма предавка и бях толкова бавен на правите. Просто не можех да се защитавам и не можех да атакувам. Беше невъзможно да направя изпреварвания. Всъщност не изпреварих нито един човек на правата, тъй като бях твърде бавен“, каза още Норис.
„Излязох от първия завой и се борих с Алекс [Албон]. Аз бях с нови гуми, той – със стари. Мисля, че в края на правата той се откъсна на три или четири автомобилни дължини от мен“, обясни Норис. „По време на състезанието изпреварих само двама или трима души и то в завоите. Беше болезнено. Затова трябваше да опитаме нещо други. Преминахме към твърдите гуми и това беше още по-лошо. Честно казано никой не бе използвал хард от началото на уикенда.“
„Смятахме, че това обикновено ни подхожда, заради което смятам, че беше правилното решение. Но все пак беше ужасно. Не разполагах с достатъчно обиколки, за да използвам добре гумите и да мога да натисна“, добави състезателят на Макларън.
В средата на надпреварата Норис направи второ спиране в бокса и замени твърдите гуми с меки. След това колата на британеца „оживя“, което на свой ред му позволи да навакса загубеното след първия питстоп
„Оставаше ни да опитаме само едно нещо – да сложим меки гуми. Това стана в 24-та, 25-та обиколка. Сложихме софт и всичко се върна по начина, който искахме.“
Норис обаче не е вярвал, че гумите ще издържат до финала на Гран при на Белгия.
„Очаквах в някакъв момент отново да се направя стоп за нов комплект меки гуми. Изпреварихме около десет автомобила, което ме изненада доста. Разбира се, това беше добра изненада. Все пак си мислех, че отново ще вляза в бокса“, обясни пилотът на Макларън.
„[Екипът] ми каза: „Ще се опитаме да стигнем до края. В началото натиснах гумите толкова много и си помислих, че състезанието ми ще приключи и ще започна да се боря твърде много. Но все пак запазихме гумите живи и останахме на седмото място. Успяхме да задържим Естебан [Окон], който се приближаваше доста бързо. Не знам как се озовах на седмото място в Гран при на Белгия. През по-голямата част от времето имах чувството, че съм последен. Честно казано съм малко изненадан от резултата си в това състезание“, каза още Норис.
Британецът бе критичен към начина, по който той и Макларън са подходили към състезанието на Спа.
„Сбъркахме и вече си го признахме. Бяхме с прекалено висока притискаща сила и това не ни помогна по никакъв начин.“
От Макларън бяха избрали настройки с висока притискаща сила. Така екипът се справяше доста добре с мокрите условия в петък и събота. Тази настройка обаче се оказа доста неподходяща за неделя, когато състезанието се проведе на суха писта.
„Просто трябва да преосмислим начина, по който подхождаме към уикенда. Нивото на крилата и подобни неща може да работят на някои писти, но не на всички. Явно сбъркахме [на Спа]. [Става дума за] начина, по който третираме гумите с окачването. Всичко не бе там, където искаме да бъде. Въпросът е свързан баланса, а не само в това да натоварвате максимално автомобила“, завърши Ландо Норис.
Give it up for our crew, both trackside and everyone back at base! 👏
They’ve put in a huge shift in the first half of the season as we head into the summer break. 👊#BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/nNrthnkpmv
— McLaren (@McLarenF1) July 31, 2023