Задължително използване и на трите типа гуми, предоставяни от Пирели за състезателен уикенд от календара на Формула 1, може да направи надпреварите по-интересни. Мнението е на Деймън Хил. Световният шампион за 1996 г. коментира в подкаста F1 Nation, че по този начин биха могли да се създадат повече възможности за интересни ситуации.
„Ако се търси вълнение и малко повече предизвикателство, това определено е вариант, защо не? Според мен е добра идея. Чувал съм да я обсъждат и преди. Ще увеличи броя на спиранията в бокса, така че няма да има надпревари с по един пит“, обясни англичанинът
„Би било доста интересно на определени етапи като например както Макс [Верстапен] бе натрупал аванс в последното състезание (преди ваканцията) в Белгия, а Люис [Хамилтън] имаше достатъчно време, за да може да влезе за нови гуми, да даде най-бързата обиколка и да вземе допълнителна точка. Този тип драма първоначално бе смятана за трик. Но сега такъв тип изпълнения са приети от отборите, които гонят всичко до последно и за тях е важно.“
„Ако е задължително да се използват всичките три типа гуми, то това ще добави още едно предизвикателство. Така че вероятно е за добро“, допълни Хил
Собствениците на търговските права на Формула 1 Либърти Медия постоянно търсят варианти за подобряване на шоуто в спорта. Най-голяма роля в това отношение досега изигра документалната поредица на Нетфликс Drive to Survive. Техническите правила бяха променени с идеята да се създадат условия за повече и по-близки битки. Такива има, но не и за победи и шампионата – Ред Бул доминира в първенството втора поредна година. Това създава предпоставка за загуба на интерес от страна на нови зрители, привлечени през последните няколко години и очакващи драматични надпревари.
Един от опитите за създаване на повече драма и непредсказуемост – въвеждането на спринтовете – не бе особено успешен. От ръководството на спорта настояват, че късите състезания се радват на интерес сред феновете. В действителност няма доказателства за това. Беше направено едно проучване, в което одобрението бе под 20%. Впоследствие нямаше повече такива изследвания.
Count the tyres – it’s how many days are left until #F1 is back! 📅🛞 #Fit4F1 pic.twitter.com/8aWSJm18Hn
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 16, 2023