Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на полпозишън, Норис на първа редица, Ръсел трети в квалификацията на...

Верстапен на полпозишън, Норис на първа редица, Ръсел трети в квалификацията на Зандвоорт

4119
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели първата позиция за домашната си Гран при на Нидерландия. Пилотът на Ред Бул надделя над всички в променливите условия на пистата Зандвоорт. Сесията бе многократно прекъсвана заради инциденти. Втори и трети в нея се наредиха Ландо Норис (Макларън) и Джордж Ръсел (Мерцедес).

Метеорологичните условия на Зандвоорт бяха променливи преди началото на квалификацията. В един момент валеше толкова силно, че спринтът от Формула 2 бе спрян. След продължително изчакване бе обявено, че състезанието няма да бъде подновявано и няма да се раздават точки.

Малко преди официалната тренировка за разпределение местата на стартовата решетка дъждът спря. Над пистата дори изгря слънце. Температурата на въздуха бе 17 градуса, тази на пистата – 22 градуса. Всички бяха с гуми интермедии при началните излизания.

Макс Верстапен излетя от трасето в първата си серия.

„Какво, по дяволите, става с този автомобил?“, развика се Верстапен по радиото. „Нямам никакво сцепление! Въртя се навсякъде.“

Шарл Льоклер пък попита дали не е спукал гума. Той мина през чакъла и това бе поводът за въпроса му. От Ферари отговориха, че според данните при тях всичко е наред.

Сле първите серии начело бе Ландо Норис. Верстапен зае второто място след първоначалните проблеми

Трети бе Фернандо Алонсо, когато Оскар Пиастри излезе пръв. В дъното на таблицата бяха Логан Сарджънт, Пиер Гасли, Юки Цунода, Гуаню Жу и Лиам Лоусън.

Пистата съхнеше бързо и времената падаха с всеки следващ тур. Ръсел за момент оглави класирането преди Норис да го прескочи. Лоусън записа 16-то време, но почти веднага бе изместен 17-ти. Разместванията продължаваха в цялата таблица. На трасето имаше и няколко засичания, които доведоха до оплаквания за блокиране между пилотите.

Алекс Албон записа първо време в момента, в който според прогнозата отново щеше да завали след 3-4 минути. Под чертата в този момент бяха Окон, Кевин Магнусен, Люис Хамилтън, Нико Хюлкенберг и Лоусън.

До края на Q1 Албон остана начело. Льоклер обаче бе в зоната на изпадащите и се измъкна за малко с 14-то време. За Q2 не се класираха Гуаню Жу, Окон, Магнусен, Ботас и Лоусън.

„Да се фокусираме върху трафика, по дяволите“, избухна Льоклер по радиото след края на първия квалификационен сегмент. „Времето си е наред. Съсредоточете се върху трафика. Това е единственият ни приоритет. Да се фокусираме върху това и всичко ще бъде наред. Иначе ще отпаднем в Q2. Извадихме късмет, че прескочихме първата част.“

В началото на Q2 пак започна да вали, но не на цялата писта. Хамилтън каза, че не може да накара предните гуми да работят. После се обади, че „няма задна част“

Верстапен поведе в класирането, следван от Пиастри, Ланс Строл, Алонсо, Сарджънт. Перес излезе пети. Всички продължаваха да карат с интермедии. Под чертата бяха Албон, Сайнц, Гасли, Норис и Цунода. Алекс даде второ време и в този момент и двата Мерцедес-а се озоваха в зоната на отпадащите. Условията на пистата продължаваха да се подобряват. Люис записа рекорден първи сектор и даде трето време.

„Пистата изсъхва и ни трябват нови интермедии“, обади се Сайнц по радиото.

2 минути преди края на Q2 Албон отново бе начело пред Ръсел и Верстапен. Под чертата бяха Гасли, Льоклер, Строл, Хюлкенберг и Сайнц. Пилотът на Уилямс бе изпреварен от Пиастри. Льоклер започна бърз тур с най-силен първи сектор, на финала бе с трето време. Цунода отиде в зоната на отпадащите. Даде десето време и почти веднага бе върнат назад. При последните размествания Хамилтън се озова извън топ 10, където и остана заедно със Строл, Гасли, Юки и Хюлкенберг.

В Q3 Албон, Ръсел, Сайнц, Сарджънт и Норис сложиха меки сликове. Пиастри, Льоклер, Верстапен, Перес бяха с интермедии

Австралиецът бързо се върна за сухи гуми. Верстапен попита дали в отбора му са готови със сликовете и любезно бе помолен да се съсредоточи върху карането. Минута след началото на последния квалификационен сегмент вече всички бяха със софт. Тогава Сарджънт се разби и сесията веднага бе спряна. До края на Q3 оставаха 8:13 минути.

При прекъсването само четирима пилоти имаха времена – Албон, Сарджънт, Сайнц и Ръсел (в този ред). На маршалите им отне няколко минути да приберат потрошения Уилямс. Повече време отне поправянето на предпазните бариери.

Почти всички се подредиха на опашка преди подновяването на финалния квалификационен сегмент. Само Верстапен бе още в бокса на тима си. Пистата почти бе изсъхнала напълно.

Ръсел записа първо време – 1:12.578 мин и веднага бе прескочен от пилотите на Макларън. След това Верстапен даде трето време и в този момент стана следващият инцидент – този път с Льоклер, който се удари. В този момент Норис бе пръв, следван от Пиастри, Верстапен, Ръсел, Льоклер, Перес, Албон, Сарджънт, Алонсо и Сайнц. Q3 отново бе прекратена.

При последното подновяване оставаха малко на 4 минути до карирания флаг. Верстапен даде 1:10.567. Пиастри остана на 1,313 сек от него. Норис записа второ време, а Алонсо излезе трети преди Албон да го измести от там. Накрая Ръсел прескочи и двамата и зае третото място.