Макс Верстапен може да стане първият пилот в историята на Формула 1, спечелил титла в спринт. Късата състезателна дистанция бе въведена с цел повишаване на интереса. Първоначално бе кръстена „спринтова квалификация“, след това названието претърпя промени, но така и не спечели одобрението на фенове и зрители. Въпреки това от ръководството на спорта настояват, че спринтовете се радват на сериозна популярност и не възнамеряват да ги премахват.
Верстапен пък само трябва да формализира третата си титла в Гран при. Това може да стане още утре и би било доста иронично, ако стане, защото нидерландецът е един от най-гласовитите критици на спринтовете. Той повтори тази си позиция и в Катар.
„Няма значение дали ще спечеля титлата този или следващия уикенд. Знам, че ако се представя добре в събота, мога да я взема още тогава. Сега обаче сме съсредоточени върху основната задача – да проведем добре този състезателен уикенд“, коментира Верстапен
„Лично аз предпочитам нормалния формат на уикендите. Харесва ми повече. Особено квалификацията, в която атакуваш на предела на възможностите си, след като не си успял да стигнеш границата в тренировките. На Сузука например шансът да разбиеш колата си нараства сериозно, ако има само сесия преди квалификацията.“
„Форматът на спринта не е толкова интересен. Късата дистанция само демонстрира разпределението на силите, което си остава същото за неделната Гран при. Ден по-рано се разбира кой ще върви силно в състезанието и кой ще изостане, което ни лишава от интрига“, каза още Верстапен
„При традиционния формат едни коли вървят в квалификация, други се представят по-добре в състезание, но разпределението на силите не се знае. След спринта няма такива неизвестни. Става ясно, че победителят в спринта ще спечели и основното състезание, освен ако не се случи нещо“, добави пилотът на Ред Бул.
Конкретно за сезон 2023 е малко несериозно да се говори за интрига в разпределението на силите, независимо дали става дума за уикенд със спринт или с конвенционален формат. От проведените досега 16 надпревари Ред Бул спечели 15. Победите на Верстапен до момента през годината са 13. Той води в генералното класиране при пилотите с 400 точки. Втори е съотборникът му Серхио Перес с почти два пъти по-нисък актив – 223.
Верстапен отбеляза също така, че на теория Ред Бул трябва да върви добре на пистата Лосаил.
View this post on Instagram