MotoGP планира използването на 850-кубикови машини от сезон 2027. Това твърдят източници на motorsport.com. Според тях, производителите в световния шампионат обсъждат намаляването на работния обем на настоящите мотоциклети в кралския клас. Целта на тази идея е намаляване на скоростта и подобряване на безопасността в този спорт.
According to motorsport MotoGP thinks abouth change engines to 850cc from 2027 with new regulations. This would make bike slower and safest. I wonder when we will see less areo on a bikes.#MotoGP #QatarGP #FIM #Dornahttps://t.co/0OdgMfSXXt
— EnduGame (@Endu_Game) November 16, 2023
Настоящата регулаторна рамка в MotoGP техническо ниво е създадена през 2022 г. Тя продължава до края на сезон 2026. Това е период, който започна с шестима производители в шампионат. За съжаление, Сузуки да напусне шампионата в края на миналия сезон. Японската марка получи разрешение да си тръгне от MotoGP. Малко пред това от Сузуки бяха поели ангажимент, че ще се състезават в спорта поне до края на настоящата ера
От началото на тази година Дукати, Хонда, Ямаха, Априлия и KTM формират групата на конструкторите в MSMA или по позната като „Асоциацията на производителите“. В момента тя работи по нов регламент, който ще влезе в сила от 2027 г. Тогава ще бъде подписано новото споразумение с Дорна Спортс. Притежателят на търговските права на MotoGP се надява броят на производителите на бъде увеличен. Но за момента няма друга марка, която да проявява интерес към премиерния клас на световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ.
Една от целите на Дорна е да намали скоростите, които достигат прототипните мотоциклети. Така ще се направим опит да контролира максимално безопасността на настоящите писти в шампионата.
За тази цел ангажираните инженери имат няколко насоки за действие. Най-ярката от от тях е намаляването на сегашния 1000-кубиков двигател на 850 куб. см. Мярката е одобрена от Хонда, Ямаха, Дукати и KTM, които първоначално я разглеждаха с резерви.
Очакванията са скоро да има напредък в рамките на преговорите. От Априлия обаче не са съгласни с такава сериозна промяна. Марката от Ноале смята, че има по-малко инвазивни алтернативи, като например модифициране на настоящите двигатели, без да се намалява работния обем.
Освен Априлия, останалите производители вярват, че раздвижване като това, което ще бъде приложено към правилата през 2027 г. на ниво аеродинамика и гориво – което ще бъде 100% от неизкопаем произход – благоприятства въвеждането на агрегати с нов характер. Друг вариант се отнася до ограничаването или дори евентуалната забрана на устройствата за височина на задната част на мотора.
Ако стане факт, преминаването от 1000 куб.см към 850 куб.см двигатели ще бъде четвъртото в премиерния клас на шампионата. През 2002 г. бе въведена ерата на MotoGP. Тогава шампионатът премина от двутактови мотори с обем 500 куб.см към четиритактови с работен обем на двигателя 990 куб.см. През 2007 г. двигателите намалиха обема си до 800 куб. см, преди да бъдат увеличени на 1000 куб.см през 2012 г.
Това намаление, предложено от MSMA, ще доближи MotoGP до Moto2. В средния клас се използва включва 750-кубиков двигател, произведен от Триумф. Разбира се, голямата разлика между двете категории ще продължи да бъде свързана с все по-усъвършенстваната електроника в премиерния клас.
Is it time to go for #TeamPECCO and #TeamMARTIN or risk with somebody else? 🤔
Different strategies this week in #MotoGPFantasy 👀#QatarGP 🇶🇦 | ARTICLE ⬇️https://t.co/v0TqDxCmkm
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 16, 2023