Спринтовият формат във Формула 1 не си спечели нови фенове през сезон 2023, но това не разколеба ръководството на спорта в решимостта му да продължи да го използва. Шефовете на F1 също така още твърдят, че спринтовете повишават интереса, въпреки че на Circuit of the Americas (COTA) в Остин, Тексас установиха точно обратното. Пилотите също не са големи фенове, а Макс Верстапен не пропусна случай да изрази неприязънта си към променения формат на състезателните уикенди. В спорта още умуват какво да променят, за да увеличат наистина интереса към спринтовете. Един от споменатите варианти през сезона бе обърната стартова решетка. Джордж Ръсел от Мерцедес не харесва особено идеята.
„Няма да говоря от името на пилотите, но личното ми виждане е, че обърнатата стартова решетка няма да проработи. Това го научих от времето, когато се състезавах във Формула 3 и Формула 2“, заяви Ръсел
„В една надпревара най-голямото предизвикателство е колата, която се бориш да изпревариш. При обърнат грид най-бързият (в квалификацията) болид ще се мъчи да задмине втория по скорост, който ще се старае да изпревари третия най-бърз, поставен в случая на осмо място на стартовата решетка. Всеки ще се бори с най-директния си съперник. И в крайна сметка вероятно ще се образува DRS влакче. Може Уилямс да води пред Хаас, който не е в състояние да го изпревари. А след това да са наредени Алпин пред Макларън в същото положение или както там се получат. Така че според мен концепцията няма да проработи“, продължи Ръсел.
„Най-добрите спринтове досега се получаваха или заради износване на гумите (като в Катар) или заради различни стратегии. В Бразилия гумите издържаха до 25 обиколка и стана добро състезание. Но повечето пъти се слага медиум, кара се на пълна газ и въпреки това не се получава добра битка“, каза още Ръсел.
Окончателните промени за спринтовете ще бъдат приети и оповестени догодина. Все още не е ясно и кои надпревари ще са с променен формат.
View this post on Instagram