След като темата за заповедите от бокса бе дискутирана до пълното и изчерпване, сега новата основна грижа явно се явяват гумите на Пирели. След Гран при на Китай те са в центъра на всяка дискусия. И то не само заради бързото износване на меката смес, но и заради изцяло тактическото състезание, в което двубоите нямаха никакво значение, а се търсеше преследването на определени времена на обиколка. Когато двама пилоти се бореха помежду си, този с по-износените гуми нямаше никакъв шанс срещу съперника си.
И докато някои отбори изискаха Пирели да променят своите смеси и да ги направят по-издръжливи, то Кими Райконен изглежда наблюдава цялата тази суматоха с учудване. Според неговото мнение гумите почти не са се променили спрямо миналата година.
„Няма почти никаква разлика в сравнение с миналата година“, обяснява пилотът на Лотус, който записа едно първо и едно второ място в първите три състезания. „Не разбирам, защо всички се вълнуват толкова много.“
„Ние помолихме Пирели, да създаде гуми за нас, които да дават възможност за различни стратегии и с това състезанията да станат по-интересни“, спомня си Ерик Булие, тим шефът на Лотус. „През тази, а и през миналата година видяхме чудесни състезания и Пирели могат да се чувстват „виновни“ за това.“
Райконен и Лотус явно са намерили в тази първа част от сезона начин, да използват максимално потенциала на гумите на италианския производител. Това се видя още в първото състезание, където с едно спиране по-малко финландецът успя да спечели. Обвинението, че сега пилотите не могат да атакуват от първата обиколка, а вместо това трябва да пазят гумите също не е правилно според Кими.
„Може да се атакува, но никога нещата не са перфектни и това хората трябва да го знаят. Никога не можеш да използваш всичко на 100%.“
Според Райконен обаче това важи само за състезанието.
„Гумите са много добри за квалификацията, защото предоставят много добро сцепление. От теб зависи да намериш такъв баланс, че те да са по-издръжливи в състезанието. Всички получаваме едни и същи продукти от Пирели, и от отборите и пилотите зависи да намерят начина да използват максимума от ситуацията.“