Начало Други Пежо показа 208 Т16 Пайкс Пийк за Себастиен Льоб (галерия)

Пежо показа 208 Т16 Пайкс Пийк за Себастиен Льоб (галерия)

155
0
Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк

Деветкратният световен рали шампион Себастиен Льоб ще участва в една от най-интересните автомобилни надпревари – Пайкс Пийк, която тази година ще се проведе на 30 юни. Легендарният французин работи по този нов в кариерата си проект заедно с Пежо Спорт, които представиха специално разработения за него автомобил: 208 Т16 Пайкс Пийк. Компанията пък се завръща в класическото американско състезание след забележителни победи там през 1988 и 1989 г.

Екстериорът на колата напомня на серийния модел, но 208 Т16 Пайкс Пийк е създаден, за да се справи със специфичните изисквания на надбягването в Колорадо. Автомобилът е включен в категория, позволяваща голяма свобода на конструкторите.

Пропорциите са много различни спрямо серийния 208 – отбелязва отговарящия за дизайна силуета на автомобила Михаел Труве, който е част от стилистичния център на Пежо. – Пежо Спорт ни дадоха доста технически ограничения като широчина, тегло, разположение на гумите и двигателя, а ние се потрудихме да извлечем максимума от дадените ни възможности и да създадем една екстремна версия на 208. Автомобилите, представляващи марката ни в автомобилния спорт, винаги са имали скулптирани форми, комбиниращи стил и аеродинамична ефективност. 208 Т16 Пайкс Пийк не е изключение и включва всички отличителни характеристики на 208, тъй като този модел сам по себе си е представител на едно ново поколение автомобили по отношение на дизайна в Пежо. Гордея се, че имах участие в това приключение, особено имайки предвид, че не разполагахме с кой знае колко време за работа: проектът бе започнат през ноември 2012 г. и приключен през февруари тази година.

Аеродинамиката в никакъв случай не е жертвана в името на стила. Вложени са елементи от други успешни коли на марката – задното крило например е това от спечелилия 24 часа на Льо Ман 908.

Надпреварата пък е известна и като „Състезанието към облаците“. 20-километровото трасе е с цели 156 завоя. През годините то постепенно е покривано с настилка, като надбягването през 2012 г. е първото, състояло се изцяло на асфалт. Участниците са разделени на повече от 20 класа, а превозните средства включват автомобили, мотори, сайдкари, камиони. Стартът е на 1865 метра надморска височина, а финалът – на 4301 метра. Победите на Пежо Спорт от 1988 и 1989 г. са записани съответно от Ари Ватанен и Роби Ънсър.